Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Puasa kedua @ HPAN - Day 2

Seawal jam 4.30 pagi en hubby dah pi kedai kat belakang hospital.. aku just order roti canai ngan teh tarik.. wallaaa.. alhamdulillah kenyang.. Amiera pun sama.. punyalah suker dia roti canai tu sampaikan papa dia nak sket pun tak dibaginya.. merajuk tarik muka masam... hehehehhehe.. en hubby pekena nasi goreng ngan teh tarik gaks.. pastu kami minum susu Anlene pembekal tenaga..

Fateh masih lena sebab malam tadi dia tak selesa nak tidur sangat..

Kan nurse bertugas shift.. ada sorang nurse ni kenal fateh.. dia kata dulu duk kat wad rose 4.. pantang nampak dr ngan nurse.. mesti nanges2.. hehehhehhe.. see.. dr khairul memang dah kenal sangat ngan fateh.. nurse pun boleh ingat dia... sebab fateh pernah duk kat wad hampir seminggu lamanya..tu pun punca tonsil gaks.. so aku kena standby.. kalau fateh ada simptom2 demam panas yang teruk.. muntah2.. dan tak lalu makan minum.. haaaa... kena duk dalam wad lah gamaknya..

Masuk air botol ke-2.. demam fateh dah berkurangan... bila dr melawat masa tengahari.. dr tengok rekod.. demam fateh menurun ketara sekali.. tonsil pun dah tak merah.. bengkak tu masih ada.. fateh pun dah boleh minum susu.. so, dr suh stop drip selepas habis botol ke-2..

Alhamdulillah.. tepat2 masa dr nak pergi.. air pun habis.. so, nurse bukaklah sambungan drip.. jerit lagi.. marah sungguh dia.. so, kalau fateh takde masalah lagi.. fateh dibenarkan pulang esok tapi petang sket sebab nak dapatkan antibiotik yang terakhir..

sakit gaks.. sakit gigi!

 
bila dah sihat!! ada jer aktivitinya..

Makanan yang aku order cuma bubur.. at least fateh boleh makan walapun sikit.. tapi kakak dah booking siap2.. katanya nak makan untuk berbuka..

Bila petang.. hujan turun lebat giler.. baru jerk aku plan nak pi bazar ramadhan... kali ni en hubby jaga fateh.. biar aku pi beli makanan... mesti macam2 makanan ada.. nasib baik dalam kul 6 hujan dah berenti.. so, aku ajak amiera pi sekali.. tapi sampai jerk kat bazar... dah start gerimis semula.. terpaksalah aku tutup kepala amiera ngan tudung aku.. yerlah kan.. tak pasal2 amiera demam lak nanti..

Aku sempat round sket jerk sebab takut hujan makin lebat.. just beli nasi ayam, ayam goreng, KFC (Kelantan Fried Chicken).. kambing bakar dan air.. pastu aku singgah restoran belakang hospital.. cari teh tarik laaa..

Apakah fateh akan dapat keluar esok?? tunggu n3 seterusnya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah