Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Hari Raya Pertama 2011

Awal pagi raya.. semua orang sibuk menyiapkan juadah dan persiapan untuk solat hari raya...

Aku cam biasa.. uruskan anak2.. baju2 dah siap iron sehari sebelum raya.. memandangkan Amiera dah 7 tahun ni.. aku suh dia pi solat hari raya ngan sepupu2.. aku nak dia rasa keseronokan berhari raya.. makna kejayaan setelah sebulan dia berpuasa penuh!

 berlari2 anak nampak aku..



malu2 kucing..

Aku?? duk umah ler jaga si hero tu!

lagak si hero.. nasi impit tetap di mulut!! lagu ni nak bawak pi masjid?? haru!!

Lepas habis solat hari raya... macam biasa.. bersalam2an.. bermaaf2an... bergambar2an.. sambil nunggi FIL pulang dari masjid (orang kuat masjid lah katakan..).. sempatlah bersnap sana bersnap sini.. korang jangan sakit mata laks nengok.. aku nengok ni pun dah silau ni haaa... huhuhuhu..

my lil prince & princess

susah nak lepaskan nasi impit tu.. naik lunyai dikerjakan..

bersama sepupu sepapat..
sesi bersalam2an.. dimulakan dengan keluarga BIL dan SIL.. selaku keluarga pertama dan kedua..

keluarga kami yang ke-3..

maaf zahir batin yer mak.. halalkan makan minum kami semua..

keluarga ke-4.. my SIL.. 

dan seterusnya keluarga ke-5 dan ke-6..

kemudian sesi bersalam2an sesama keluarga sambil collect duit raya...

lastly.. mintak maap kat en hubby... mintak ampun yer bang zahir dan batin.. halalkan makan minum..

meriahnya MERAH !! hope cik puan RM tak jeles lah yer..

sibuk dok nengok collection duit raya..

arghhhh.. tidak... susah sungguh nak peluk si hero ni..

anak papa semestinya boleh kan..
as usual.. bergambar itu penting sebagai kenang2an..

so sweet lor this pic..

seronok tengok anak2 ramai.. my SIL..

my SIL & family.. hero semua encem2.. Fayyadh si baby boy posing tido laks..

aku sefamily.. ada jerk keletah si Fateh ni..

my SIL & family.. Firas si baby boy tido daa.. takde dalam pics..

my BIL & family.. Putra Farish si baby boy.. the one and only.. taun depan bleh tambah lagi.. hehhehehe.. jangan mare aaa...

MIL ngan anak2 dan menantu2..
letih berposing.. kita minum dulu!!

sweet memory..

suka aa ngan gambar ni..

seronok nak pi beraya tu..

Lepas bergambar.. kami pi beraya ke rumah sanak sedara di kawasan sekitar..

si kakak yang sentiasa 'sabar' ngan adik dia.. 

Petangnya pulaks.. kami semua pi kedai gambar untuk ambik studio Photo... alang2.. aku sefamily pun ambik jugak.. dah lama tak berstudio photo since kami kawen... aku ambik size 20 x 24.. kos termasuk frame corak2 tu.. RM300..

Malamnya.. kami pergi lagi beraya.. rugi kan kalau hari raya tak jalan2 ziarah sanak sedara.. 

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah