Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mama.. teacher Annie bagi

Semalam...

Tengah aku sibuk2 siapkan juadah minum petang... Amiera bagi aku sampul duit raya.. katanya teacher Annie yg bagi.. katanya yg tak datang last day sebelum raya yg dapat.. tu ler.. kalau Amiera datang masa last day tu mesti dah dapat awal2 kan..




Oooo.. teacher Annie mewakili sekolah agama laaa.. bagusnya sekolah agama ni.. kalau tadika Amiera dulu dapat gaks.. tapi dapat yg color biru jer dalam 2 keping.. tapi kali ni dapat color Merah.. wow!! masyuk gak yer sekolah agama ni..


Kalau ada 50 orang pelajar.. dah rm500.. banyak gaks tu.. tapi bila aku fikir2kan.. no hal lah kalau diorang nak bagi... sebab masa bulan Ramadhan mana ada makan minum disediakan untuk pelajar2 transit.. so, yuran transit tu diorang boleh untung banyak ooooo... no wonder lah kan.. apa pun alhamdulillah and terima kasih banyak2..

Yg paling frust Amiera lah.. huhhuuu.. sebab semua collection duit raya dia dalam genggaman aku.. hahahhahahhaha... paling lawaknya.. dia nak duit raya rm50 yg dia dapat... hishhhhh.. nak buat apa banyak2 tu.. boleh dia cakap kalau beli makanan kat kantin nanti boleh dapat balik duit banyak2.. hahahhahahhaha.. poyo jerk anak aku ni laaa..

Apa pun.. memang aku pesan kat dia.. kalau setakat nak belanja sekolah mama dan papa boleh bagi.. kalau duit raya atau pemberian sanak sedara.. mama akan simpan dalam bank untuk Amiera naik kapal terbang.. (konon2nya laaa.. nak bagi diorang excited lebih.. walhal tujuan untuk masuk U atau kegunaan akan datang.. masa depan kita tak tau kan..)... boleh dia cakap.. Amiera tak nak naik kapal terbang... lorrr.. bila dah besar dan faham erti duit ni.. susah jugaks nak kelentong dia.. then kena cakap ngan dia.. nanti bila Amiera dah besar.. nak belajar tinggi2.. nak kena pakai duit banyak.. kita bukannya orang kaya.. at least dia faham lah sket..

Bila aku tunjuk buku akaun bank dia ngan adiknya.. nampak wajah2 ceria.. seronok dia bila tengok angka banyak2.. huhuuh.. baru darjah 1 kan.. kalau 50 tu pun dah kira banyak sangat pada dia...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah