Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Menabung di mana??

Salam petang Khamis..

Jap lagi en hubby ambik aku.. waaaa... best.. kalau dia datang naik motor.. boleh merempit ngan dia.. dah lama tak merempit sama2.. hilang keayuan aku... cittt... ayu ke.. terlebih perah santan laks.. tak sedar diri!! walhal jalan macam kartun...poyo jerk... huhuhu..




Semangat hari raya masih ada lagi kan.. dan kunjung mengunjung masih ada selagi belum habis bulan Syawal.. anak2 mesti seronok collect duit raya.. anak2 uols mesti banyak collect kan... anak2 aku biasa2 jerk.. bolehlah nak tambah simpanan..



So, uols plan nak menabung kat mana?? kali ni aku plan nak tambah kat SSPN.. nak genapkan jumlah supaya insurans dah start cover.. lagipun aku baru jerk 2 tahun start menabung ngan SSPN.. itupun setahun sekali jerk aku nyimpan.. huhuhuhu.. tujuan utama selain dari untuk pendidikan anak2.. aku leh tolak income tax.. kurang sket kena bayar income tax..

Aku lebih suka menabung kat akaun Nuri sebab bleh dapat banyak hadiah... kan best kalau SSPN pun buat camtu untuk galakkan menabung... hmmmm.. ada ke orang yg akan proposed!!

Nak proposed kat pak sedara aku selaku CEO PTPTN.. segan lah pulaks.. raya pun tak pergi rumah dia.. huhuhu.. segan siot.. tak pandai nak berborak ngan dia sebenarnya.. yerlah kan.. orang2 korporat ni.. aku susah nak join... walhal dialah yang banyak menolong aku since aku sekolah menengah lagi.. apa punya anak sedara daaaaa...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah