Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Mimpi..

Nak citer sket pasal mimpi..

Sapa yg tak pernah mimpi sila angkat keyboard!! pastu hempuk pale sendiri... hmmmm... ada ke yang tak pernah mimpi??

Macam2 cerita dalam mimpi kita kan.. ada yg manis.. ada yang menakutkan.. aku pun sama.. ada yg manis.. ada gak yang menakutkan... mimpi kan mainan tidur..

Masa aku bujang2 dulu.. aku selalu gak ler mimpi angkat batu besar... selalu sangat.. sampai naik rimas aku.. petanda apa tu yer??




Bila dah kawen.. hilang lah mimpi angkat batu besar...

Sebelum kawen.. pernah gak aku mimpi cancel kawen ngan x-bf... sampai sekarang aku ingat.. aku dah siap pakai cantik2.. pastu aku campakkan cincin tu... hehhehehhe.. habih marah konon2nya..  mungkin tu petunjuk dari Allah..ada rahmat disebaliknya..

Pastu ada satu mimpi yg aku masih ingat... cerita tu rasanya 2 ke 3 kali jugaklah aku mimpi... pasal kisah seram.. seram siot.. masa tu aku ngan geng2.. tak ingat dah sapa geng aku tu.. kami semua ketakutan sebab hantu tu nak bunuh kami... weeeeeeee... seram siot.. ni ler bahana suka sangat tengok citer seram..

Satu lagi mimpi manis.. yg tak tahan.. bila aku terjaga.. tidur balik.. boleh mimpi tu bersambung.. macam citer love story laks.. huhuhu.. aku couple ngan sorang mamat ni.. memang aku tak tau sapa dia.. hensem giler.. romantis giler.. ni ler penangan suka nengok citer2 hindustan kot.. kwang.. kwang.. kwang.. bila dah bangun aku cuba ingat2 balik muka dia.. memang susah nak ingat..

Mimpi yg beri effect sampai jantung aku boleh berdegup laju masa aku mimpi tengah dukung Amiera agaknya (tapi budak tu kecik lagi..).. dalam lift.. tetiba lift tu jatuh laju siot.. memang ngeri.. mimpi tu habis macam tu.. terus aku terjaga.. tak tau apa jadik... eiiii... ngerinya... hmmm.. rasa2nya petanda apa tu yer..

Satu mimpi yg aku teringin sangat ialah.. aku nak sangat jumpa arwah ayah aku.. tapi sampai ke sudah tak pernah mimpikan dia... huhuuhuhuuu... nak mimpi Nabi Muhammad S.A.W tu memang jauh sekali lah.. bukan senang nak jumpa baginda.. apatah lagi nak ketemu yang maha Esa..

Lain2 mimpi bak angin berlalu tu memang langsung aku tak hengat.. mungkin sekejap2..

Korang share lah mimpi2 korang.. mesti best2 gak kan... tengah2 boring2 ni leh baca pengalaman uols laks..

Nak google lah pasal mimpi ni.. jom google..

Nota : tengah risau sebab tahi mata Fateh masih banyak.. ingat balik nanti nak pi klinik ambik ubat mata.. kesian sangat tengok dia..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah