Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aaaaaaaaaaatuuuuuiiittttt.....

Ha... hambek ko!! ni lagi ganaz weiii... lagi samseng maaaa.... konon.. hehhehehe... dalam blog berani laaa... cer buat betul2 depan orang tu... kaku kaki semua.. huhuhuhuuh.. pengsan #$@&*...

Al-kisahnya...

Pagi2 tadi kecoh kat opis aku ni haaaa... ingatkan per hal lah tadi.. kecoh sekejap.. aku pun naklah tau kan.. minah kepohh.. kepoh ke aku??? kan ke aku ni pendiam.. suka wat hal sendiri.. selalunya berita2 sensasi orang lain dah lama tau.. aku baru nak tau.. huhuhuu..


Ada satu kumpulan ni gaya2 samseng tetiba masuk jumpa one of our bos.. katanya ada staff kami kat sini bersikap kurang ajar ngan staff diorang.. aku dengar2 seolah2 staff kami ni keluarkan kata2 kesat kat staff diorang.. bos kami diajak untuk cam staff berkenaan melalui CCTV..

Pastu kami pun gosip2 sat..dengarnya.. guard kat bawah yg jaga kawasan parking marah staff kami parking kereta kat tepi jalan.. so, staff kami ni marah diorang lah apasal tak boleh parking sekejap sebab tujuan nak pi punch card.. macam tu lah lebih kurang.. guard tu memang takde perikemanusiaan langsung.. baru keje jadi guard dah berlagak macam samseng.. dan akhirnya masalah ni settle.. tak tau solution dia apa.. hope pihak2 atasan yang ada semasa berlakunya kekecohan ni kena ambik inisiatif akan masalah yang kami alami..

Isu ni dah lama.. bagus jugak jadi kes macam ni.. baru orang nampak masalah orang bawahan..

Ginilah nasib kami kat opis ni yang tak dapat parking sendiri.. terpaksa berebut2 nak cari parking.. kalau lewat punch seminit pun nak kena sign2 bos bagai.. nak parking sekejap tepi jalan tak boleh pulaks... ada parking kat luar kena caj RM1 sejam.. gile ke hape... kalau dapat parking pun kemungkinan besar kereta boleh remuk sana sini.. dahlah dengan gaji yg rendah tapi macam2 nak kena bayar... pastu kecoh golongan kumpulan sokongan banyak berhutang sana sini.. punca?? fikir2kan lah.. kenapa kami2 ni khususnya golongan bawahan sering menjadi mangsa karenah birokrasi.. bos2 semua datang keje dengan hati yg senang.. tak payah nak berebut2 parking kereta.. kereta selamat.. duit berkepuk2 simpan.. tak perlu nak bayar macam2..

Hmmm... inilah lumrah kehidupan.. tak nak komen banyak2.. nanti kena black-list pulaks... kwang... kwang..kwang..

Comments

emyda said…
sapa tu staff kita tue??
Faina Arisya said…
eida..

baca kat forum.. kat situ ada cerita..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah