Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Benjol vs Bengong

Geram... sedih.. tu jerk perasaan aku petang semalam..

Masa aku ambik Fateh.. wajah dia ceria.. berlari2 kat aku..

Cam biasa lah kan.. otw nak ke rumah tu.. aku borak2 ngan dia sambil tak lekang ngan ciuman kat pipi.. aku dukung dia ok!! terpaksa.. kalau aku lepaskan dia.. hmmm.. ntah kul berapa leh sampai rumah..

Sampai jerk kat rumah.. pasang lampu sebab dah gelap kan.. cuaca kat luar gelap gilos.. dah hujan.. baru aku ternampak satu benjolan besar kat dahi!!!..

sian encem mama kan..

close-up.. lepas aku tekan ngan ice-cube.. ada kesan2 merah sket..
 
Cepat2 aku ambik ice-cube dan beralaskan tuala kecil sapu kat benjol tu.. kejap jerk pastu dah menjerit sakit... sejuk pun yer... huhuhuhuhu.. cian dia..

Camnalah aku boleh tak perasan masa ambik dia.. boleh aku tanya cikgu macam mana dia jatuh..  mentang2lah Fateh tak pandai nak bercakap nak ngadu kesakitan.. mungkin time tu jugak kesakitan dah kurang cuma tinggal benjol jerk..

aku nak ambik gambar dahi dia.. boleh posing2 pulaks..

Aku tengok cikgu kat taska dia punyalah ramai.. takkan tak perasan langsung dan tak de sorang pun cikgu cerita kat aku.. geram sungguh lah hai.. aku rasa hantukan tu mesti kuat.. kalau tak takkan benjolnya besar..aku dapat bayangkan macam mana kesakitan yg Fateh alami.. mesti lepas terhantuk tu dia akan menjerit kesakitan sambil pegang kepala dia sambil kaki dia terkinja2 menahan kesakitan.. takkan jeritan dia takde sorang cikgu pun yang dengar?? sedih tau...


Bila en hubby balik.. terus aku ngadu ler.. cepat2 en hubby sms kat penyelia taska.. tapi langsung takde respons..

Aku dah sms pemilik taska.. petang ni aku nak tanya cikgu dia.. siap korang.. jangan sangka aku diam tanda aku tak boleh protes..

UPDATE : Response pemilik seolah2 menyalahkan kami sebab tak bagitau cikgu on the spot.. (masalahnya aku perasan bila dah sampai rumah daaaa... en hubby dah sms penyelia tak berbalas pung!! dah nak maghrib.. takkan kami nak pi serbu taska time tu.. agak2lah.. kami pun tau nak respek life cikgu2 tu..)..  katanya juga dalam sms ada CCTV disediakan... (haaa... dah ada CCTV awat tak tengok jerk CCTV tu hari semalam.. ker CCTV tak rakam apa2 pun.. atau dah delete rakaman semalam.. haishhh.. at least kenalah simpan sekurang2nya seminggu rakaman.. aku ada bukti gambar Fateh benjol di kepala.. forensik boleh check bila gambar tu di snap..)

Aku tak balas pun msg tu.. buat sakit hati aku jerk.. tak pasal2 aku gado ngan pemilik taska..

Comments

syalinda johari said…
lor kak iena, sian Fateh, sampai benjol lebam.. wajib diterjah cikgu taska.. kalo awai2 dia info kan ker kita before kita tanya sejuk la sket hati, boleh basuh awai2.
Faina Arisya said…
syalinda..

pemilik taska cam blame balik parents sebab tak bagitau cikgu hari kejadian.. haish.. en hubby sms penyelia tak berjawab.. takkan nak pi serang taska maghrib2.. keje giler ke apa..
syalinda johari said…
isk..apa la yag pemilik taska tu gitu.. kesian ke budak2 la kan.. nanti kena ungkit benda ni time perjumpaan dengan ibu bapa dan pemilik taska.

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah