Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Boboiboy

Mesti uols pernah dengar kan nama Boboiboy ni.. memang sekarang famous de amous.. apa??? tak tau... yg tau tu duk dendiam eh.. yg tak tau meh aku nak citer sket.. (hmmm.. camna aku leh terjebak ngan animasi2 ni.. huhuhuhuuhu)



Boboiboy ni adalah satu cerita kartun animasi bersiri yang dihasilkan oleh Animonsta Studios..  




Dengarnya mereka juga pernah terlibat dalam mencipta Upin & Ipin..

Pengarah Urusan nya iaitu Mohd. Nizam Abd. Razak baru berusia 28 tahun... aku bangga kerana anak2 muda Melayu berjaya menghasilkan kartun animasi yang memang ada kelainan dan sungguh kreatif.. jalan cerita yang menarik dan simple..

Dan tak mustahil aku terjebak dek kerana anak2 aku meminatinya.. pada awalnya Fateh yang tahu citer ni.. memang advance sungguh lah anak bujang aku sorang ni.. pastu Amiera pun minat sekali..

Kalau layan CD tu.. hmmm.. Amiera siap hafal bagai lirik lagunya.. si Fateh hanya tau jawab tang akhir jerk.. Boboiboy... disebabkan Amiera lebih faham jalan cerita.. so, dia plak yg over tengok citer tu.. kelakar bila aku tengok Amiera ketawa keh..keh.. keh.. keh.. bila Tok Aba berdialog.. aku laks gelihati nengok gelagat anak2... kadang2 bila balik sekolah agama.. sanggup tak nak mandi semata2 nak layan citer ni.. bila aku suh tukar baju... boleh lagi dia b&*%* kat depan TV.. memang kenalah ngan aku.. panas jerk telinga dengar aku bebel...

Yang tak bestnya.. budak2 ni tak muak2 tengok citer ni berulang2 kali.. sampai aku pun boleh tau jalan citer dia.. huhuhuuhuu...

Dan yang pasti.. aku tengak dok survey topi Boboiboy...utk Fateh.. mana nak cari eh?? ada sumber tak?? T-shirt dah ada sepasang cuma kalau ada nak tambah ler..

Amiera suka Yaya.. perasan dia lah tu.. budak2.. faham sangat2.. imaginasi terlebih sudah!!

Dan... ini hero baru boboiboy yang bakal menggegarkan dunia seni hiburan animasi tak lama lagi..


...


...


jangan tak caya laks...


...


...


kerjasama ngan Animonsto Studio..


...


...


...


...



...


...


tak percaya???


...


...



...


silalah percaya ok..



...


...


...



...



hero yang dinantikan Boboiboy musim baru...


...



...



...



terbayeekkkkkkkkk....
...



....



kih..kih...kih.. mamanya terlebih pulaks... huhuhuhuuu....

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah