Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Itik @ MasterChef

Korang tengok tak MasterChef Sabtu lepas.. aku tak tengok ok... huhuhuhu...

Tadi aku pi website astro.. nak tengok apa menda yang diorang kena buat..

Seramai 24 peserta yang akan berentap dalam Dapur MasterChef..

Cabaran bagi episod pertama ini adalah Peti Saji Misteri.. haaa... seperti tajuk di atas.. bahan utama adalah ITIK...

Korang pernah makan ITIK??? aku walaupun halal... nan ado aku nak makan nya.. kembang tekak aku ni.. melainkan aku makan kat kedai yg tipu kata daging ayam.. huhuhuuu..

Dalam banyak2 hidangan tu, hidangan dr gigi iaitu Ezani mendapat perhatian juri.. nak tau apa nama menu dia??



Salad Itik Keemasan.. nama glamour gile.. kalau dah juri pilih.. mesti sedap lah tu.. syabas utk Ezani.. beliau dapat masa 5 minit untuk memilih bahan bagi cabaran keesokkannya..


Untuk Episode ke-2 semalam.. aku tak miss ok.. cabaran kali ni.. Ujian Cipta Rasa.. diorang kena buat hidangan Kenangan Masa Zaman Kanak..

Ada yg buat lempeng, masakan ketam, sotong, manisan cam bubur / pengat dan yang berjaya menarik minat juri adalah maggi goreng hasil idea kreatif Felix..


Hadiahnya.. Felix akan bertanding ngan Chef Jaffery Othman (aku tak kenal pun).. kalau Felix berjaya menewaskan Chef tu.. dia akan dapat 'pin kebal'...

Resepi tak kuar lagilah kat website..

So, korang2 yang berminat nak mencuba pelbagai resepi baru bakal2 MasterChef Malaysia ni blehlah pi kat website MasterChef Malaysia.. 

Selamat Mencuba..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah