Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

LEWAT..

Hari ni aku lewat sampai opis.. lewat 4 minit.. biasanya dalam 7.45 dan paling lewat pun 10 minit b4 8 pagi aku dah terpacak kat opis..

Nak tau kenapa?? aku hampir2 EL sebab Fateh demam panas awal pagi tadi..

Aku dapat rasa Fateh dah semacam sejak malam tadi.. dia tidur awal tak sempat nak makan malam.. pastu cam tak lena.. kejap2 merengek.. bagi susu tidur balik.. dalam kul 12 tgh malam.. aku tak tidur lagi coz dok layan citer James Bond dolu2.. masuk bilik tengok Fateh dah baring kat atas katil kat bantal aku.. aitttt.. tak dengar pulak dia merengek.. masa nak angkat dia.. hmmm.. basah dah baju ngan seluar.. masa aku nak tukar pakaian dia.. dia dah macam menggigil kesejukan.. cepat2 aku selimutkan dia dan biarkan dia tidur sebelah aku.. kasi rapat2 supaya dia panas..

Lebih kurang kul 3.. badan dia panas sangat2.. cepat2 aku bagi dia ubat demam.. aku rasa dia dah mula selesema balik.. tak sampai seminggu selesema dia reda.. dah datang balik.. haishhh.. ni lah risiko kalau anak2 kurang antibodi dan dihantar ke taska...


Bila alarm hp berbunyi kul 6.15 aku matikan terus.. ngantuk siot.. aku ingat nak EL jerk sebab Fateh demam kan.. so sambung tidur.. tup2 tersedar bila Amiera bangun.. aku rasa dia kejutkan aku kot... aku dah mamai gamaknya.. tengok2 jam dah nak kul 7.. cepat2 aku suh Amiera bangun mandi.. tak mau lah pulaks.. ni mesti kejut aku suh buat susu dia.. citttt.. terpaksa pujuk dia.. lepas mandi baru minum susu.. hehhehe..

Aku rasa kepala Fateh.. suam2 jerk.. tak panas sangat... berbelah bagi nak kerja ke tak.. check lagi kat badan ngan kaki.. pun tak panas.. so, decide kerja jerklah.. takut2 esok dia demam kuat.. tak pasal2 El esoknya.. baik aku kerja hari ni.. yg penting ubat demam kena bawak sekali ke taska.. kelam kabut lah aku bangun.. suh Amiera mandi cepat2..

Memandangkan en hubby pun dah lewat, aku mintak dia tolong hantar aku pi kerja.. tak sempat sampai kul 8 kalau naik bas..

Tak sempat nak buat air sarapan.. aku terus hantar Amiera dulu sebab dah lewat.. patah balik rumah sediakan air.. jam rumah dah nunjuk kul 7.40.. cepat2 kuar rumah.. hantar Fateh.. zrrrrooooooooommmmmmmmmmmm... lajus en hubby bawak motor...

Ingatkan sempat.. naik semput aku.. rupa2nya lewat jugak... cehhhh.. wat letih aku jerk.. kalau dah alang2 lewat.. baik lewat terus.. huhuuuuhuu..

Oh ya citer pasal Fateh ni.. dah masuk hari ke-4 ni.. bengkak benjol dia masih ada sket.. kesan lebam nampak ketara.. hishhh.. memang teruk lah hantukan tu aku rasa.. aku malas nak tanya kat taska.. tau2 jawapannya nanti budak2 ramai sangat.. tak terkawal.. sebab aku pernah dapat jawapan macam tu masa Fateh kena gigit/cubit.. hehhehe.. tak tau lah kan..wallahualam.. hanya Allah yang tahu segalanya..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah