Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Lunch @ KRR

Erkkkk.. alhamdulillah... syukur sebab hari ni dapat makan sedap.. pegawai projek yg aku ngan 4 member lagi wat sistem yg dia handle belanja kami makan.. jangan jeles ok!! terbaekkkk... bukan senang nak jumpa pegawai yg dapat elaun keraian nak belanja anak2 buah makan2.. tau2 dapat elaun keraian bulanan senyap cenggitu jerk.. kami yg teruk2 buat sistem.. hmmmm.. dapat gaji yg ciput ni jerk.. elaun khas satu apa pun takdok!!

Actually malu2 gak nak pi makan.. yerlah kan sistem tu belum siap keseluruhan.. baru siap 2 modul utama.. sistem ni kena buat berfasa-fasa sebab besar sangat..

Asalnya mungkin nak pi Pizza.. tapi aku cadangkan ke KRR sebab Pizza ni cepat muak lah.. aku kalau makan sepotong pizza dah tak lalu nak telan lagi.. so, baik pi kedai makan yg memang betul2 menyeyangkan dan berkhasiat.. hehhehehhe...



Kami ramai2 cam biasa pilih set quarter meal..  gilos kenyang.. orang lain makan habis.. aku sorang yg tak habis.. huhuhuhu.. banyak siot... tak tertanggung dek perut aku yg kecik ni..

pics dari krr.com.my

side dish yg aku ambik..

aku ambik air ni ok.. sebab sedap..


Masa makan masing2 senyap.. nak kata lapar sangat tu taklah.. tapi dah tak tau nak borak apa.. takkan nak citer pasal keje.. tak sesuwai ok!!

Aku tak bawak kamera ok.. segan pun ado!! kang diorang ingat aku ni jakun ke hape.. snap pics sana sini.. walhal aku ni blogger ok!! so, terpaksa aku cari gambar kat krr.com.my.. sib baik ado!

Lepas makan.. aku tapau 4 muffin.. nak bagi kat anak2 aku.. diorang pun suker.. tapi masa nak bayar.. pegawai tu bayarkan sekali.. lagi aku malu..

Apapun.. tq banyak2 kat En Faisal selaku pegawai yang baik hati and very understanding, sporting, friendly, not bossy.. huhuhu.. kan best dia jadik big bos yg bagi markah LNPT aku... huhuhuhuuhhu..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah