Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Offer Tinggi

Petang semalam en hubby call katanya... ada sorang lecturer pompuan request nak beli rumah kami.. dia tawarkan RM450K... perghhh... tinggi tu.. 2 kali ganda harga rumah masa kami beli.. dan dia pun siap tanya berapa harga yg kami nak letakkan.. fuhhh..

Maaflah yer... rumah kami tu bukannya untuk dijual (buat masa ni lah.. sayang ooo).. bukan mudah nak beli rumah tu.. dengan environment yg cantik.. kemudahan yg macam2.. amat sesuai untuk kehidupan kami masa hari2 tua nanti..

Kami cuma niat nak sewakan sebab tak nak biarkan rumah tu sepi tanpa dihuni.. (nanti ada orang lain yg menghuni.. huhuhuuuu).. selagi kerjaya aku dan masa depan pendidikan anak2 di Putrajaya ni... aku akan sewakan rumah tu.. tak de niat langsung nak jual.. rumah tu lah aset berharga buat kami..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah