Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Top 24 MasterChef Malaysia

Korang tengok tak?? aku miss masa Boot Camp 1.. first time ditayangkan Sabtu lepas.. sebab masa tu aku kat umah mak aku.. umah mak aku takde Astro.. kalau ada pun.. aku kalah punya sebab semua orang nak tengok BOLA.. mencik tul..

So, malam2 berikutnya sampai Rabu.. aku tak miss ok tengok Boot Camp!! seronok sangat2 tengok diorang masuk pertandingan memasak ni.. macam2 tugasan yg perlu dilakukan sebelum dapat menyarungkan apron MasterChef Malaysia..

Yang betul2 mencabar.. tugasan kacau putih telur jadi gebu.. tak pakai mesin pemutar ok.. guna tangan untuk putarkan.. pergh.. kalau aku mahu krem tangan aku.. giler.. tau tak putih gebu tu camna.. tengok gambar chef Yahya kat bawah ni..



yg paling letih bila dah kacau2... bila terbalikkan.. chef suh kira sampai 10.. kalau putih telur gebus tu jatuh.. korang kena buat balik tau!! mati ooooo... terus kejung tangan.. memang betul2 mencabar kesabaran.. bukan senang ok nak menyarungkan apron MasterChef Malaysia..

satu lagi tugasan yg mencabar masa kena potong ayam tanpa tulang... pergh... kalau aku ler.. memang lunyai ayam tu aku kerjakan.. memang susah...

lepas mengharungi tugasan2 rumit tu.. beberapa tempat perlu diisi untuk tugasan seterusnya.. memasak.. masa yang diberi 45 minit.. masak ikut tema yg disediakan.. so, masakan mana yg berjaya menambat hati juri2.. dapatlah menyarungkan apron tu.. bab2 memasak ni ikut nasib.. kalau tema tu korang pernah buat sebelum ni.. memang untunglah.. kalau yg tak pernah tu.. kalau juri puji tu kira hebatlah..

Semalam hari terakhir memenuhkan 24 peserta yg layak menyarungkan apron MasterChef Malaysia.. 13 apron bakal diterima kepada peserta yg benar2 layak..

Cabaran memasak yg ke-2 bagi merebut 5 apron terakhir.. buat tiramisu... huhuhuhuhuh... walaupun resepi dah diberi.. tapi masih ada yg tak berjaya membuatnya.. edisi sedih bila salah seorang peserta tak present hasil tiramisu dia kat juri.. memang tak menjadi langsung.. sedih gaks sebab tgk dia sedih..huhuhuhu...

Siapakah 24 peserta tu?? korang kenal ke?? aku kenal sorang jerlah... hehehhehe...


Oh ya sambil2 aku surf info2 pasal MasterChef Malaysia ni kat website Astro.. ada gak terselit cerita tentang Blogger MasterChef.. ada gambar kawan aku... huhuhuhu.. glamour u...

cik pn VP kita...  tapi sayang.. kawan aku tak dpt masuk top 10..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah