Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Ustazah Pilihan Minggu ke-2

Uols tengok tak semalam Ustazah Pilihan?? aku tengok gak tapi tak fokus sebab urusan rumah tak selesai2..

Untuk minggu ke-2 ni diorang diberi tugas ke tirai besi aka Penjara Wanita.. satu kumpulan 2 orang kalau tak silap.. menemuramah penghuni tirai besi dengan macam2 kisah yang dipaparkan.. sedih.. tapi sekurang2nya paparan ni dapat menyedarkan kaum2 wanita diluar supaya berhati2 supaya tidak melakukan sesuatu yang boleh mengheret kita ke kancah jenayah..

Bila Mudirah menanyakan soalan kepada ustazah2.. bab ni yang aku suka sekali sebab bilamana seseorang ustazah tu bijak berbicara dengan iringin ayat-ayat Al-Quran.. sebutan.. dengungan.. sedap jerk dengar...


Bila selesai semua ustazah2 membuat ulasan.. tiba masa penyingkiran..

4 orang nama telah disebut (kalau tak silap aku Ustazah Masfira, Faizah, Nina dan Hidayah)... kalau salah tolong betulkan aku eh.. dan selebihnya hendaklah meninggalkan bilik perbicaraan.. hehhehe... macam orang bersalah lah pulaks..

Antara 4 orang tu, seorang Ustazah telah dipilih sebagai Ustazah Terbaik bagi minggu ke-2 ni dan memenangi hadiah percutian 3H2M ke Langkawi untuk 2 orang.. waaa... tahniah kepada Ustazah Hidayah..

tahniah!

Tinggal lagi 3 orang.. dan antara mereka salah seorang akan terselamat.. dan yg terselamat ialah Ustazah Masfira..
terselamat..

Kini tinggal 2 ustazah.. Mudirah meminta masing-masing memberi pandangan kenapa mereka masih perlu berada di dalam rancangan Ustazah Pilihan.. Mudirah minta diorang keluar dan kemudian keputusan dibuat.. Ustazah Faizah telah disingkirkan..


terselamat..
tersingkir..

Wanita kan kaya dengan air mata... masing2 dah bergenang air mata dan tersedu sedan.. aku pun turut tak terkecuali... bab2 sedih ni memanglah aku sensitip sangat2.. sentap aii tau... huhuuuhuhuh...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah