Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Amacam?? Puas Hati??

Korang2... tengok ke semalam Final Bola Sepak??

Meh nak ulas sket jerk sebab kepala aku tengah sakit..

Mula2 perlawanan rasa frust sebab pihak lawan dah dapat sebijik... huhuhuhuhu..

Tunggu punya tunggu tak masuk2 jugak.. bila time team tengah mengasak.. tang striker hancur.. eiiiiii... geramnya lah aku ngan mamat botak sorang ni.. awatlah Ong pilih dia.. kalau tak.. dah boleh jaring gol.. peluang keemasan depan mata pun tak bleh nak buat.. ntah apa2 si botak ni.. sapa nama dia?? Fakri Saarani... dahlah rupa ala2 penyanyi Tomok tu.. agak2lah.. tak pandai main bola ke?? dia ni memang spoil betullah since perlawanan2 yg lepas.. kenapa si Ong masih lagi pilih dia sebagai striker..

Bila dah banyak kali percubaan tak berjaya.. aku nampak byk pemain2 tengah cuba untuk jaringkan gol tanpa passing bola kat Fakri.. mesti diorang tension.. dahlah penat2 mengasak nak bawak bola.. tahu2 sampai depan pintu gol.. boleh sepak ntah apa2.. geram sungguh aku.. nak jerk aku tampar2 muka dia.. pastu sibuk dok ambik tempat team tengah dan pertahanan.. duk dendiam kat area sriker udahlah.. ni tak.. bila tengah nak hantar bola ke pihak lawan.. dah takde orang.. camnalah dia ni leh layak jadi pemain kebangsaan eh??



Letih gaks nunggu perlawanan ke saat akhir.. dari segi permainan.. nampak pertahanan kita kuat.. dan tengah byk memainkan peranan.. tapi striker hampeh!! kalau tak dah boleh menang lama dah.. tak yah nak tunggu penalti bagai.. sebab kita dah ada kekuatan pada pertahanan dan KFCM..

Masa penalti tu aku dah risau.. harap2 janganlah Ong pilih si botak ni tendang bola.. tahu2 dia yg kuar masa nak tendang bola yang ke-3 kalau tak silap aku.. eiiiii... geramnya... aku bleh dapat rasakan bola tu takkan masuk.. main macam hampeh!! see.. ramalan aku betul.. terkedek2 masa nak tendang bola.. slow jerk bola tu.. senang sangatlah penjaga gol lawan tangkap bola tu.. dia ni kan.. eiiiii... memang spoil sungguh laaaa.. eiiii.. geram tahap gaban ni ngan mamat sorang ni... tak kesahlah ko pemain n9 ke apa ke.. kalau main macam &**^.. baik pi duk jadi penonton jerk...

Korang kenal ke muka mamat tu.. ni gambar aku cari kat google..

tu ha... yang tgh membongkok belah kanan sekali.. harap tinggi jerk.. kredit to google..


Nasib baiklah ketua pasukan dan KFCM HM menyelamatkan segala2nya.. tendangan laju dari ketua, Baddrol Bakhtiar sukar di sambut oleh penjaga gol lawan.. see.. macam tu lah tendang bola.. bukannya terkedek2 lari2.. eiiii.. korang tak geram ke ngan dia ni?? aku betul2 menyampah ngan dia..

Apa pun.. sekalung tahniah buat HM kerana berjaya menggondol emas ke-59 utk Malaysia.. walaupun tak dapat cuti umum.. huhuhuuuhuuu...

Comments

Suraya Baharun said…
kak ina..memang tidak dinafikan pasukan malaysia memang tidak ade striker yang baik..striker malaysia sgt2 la tumpul...huuhuu..kalau la safee sarli tu bleh masuk...baru syokk..ermmmm..main dah baik tapi kalau tak ade penyudah pun susah gak...
syalinda johari said…
kak iena, husband saya pun geram dgn mamat terkedek2 tuu semalam.. hahahahaa..
Faina Arisya said…
su..

striker kita byk injured.. sbb tu Ong pilih mangkuk hayun ni.. huhuhuuhu..

syalinda..

memang terkedek2.. sampaikan pengulas sukan pun naik nyampah ngan dia..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah