Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

CuTi @ Cameron Highland Day 1

Waktu menulis n3 ni.. aku agak kurang sihat.. tekak aku sakit sket.. asyik batuk2.. ni sebab aku makan strawberi lah ni.. huhuhuu.. ni yg buat aku malas yg amat nak makan buah2an.. bila dah makan ada jerk sakit sana sini..

2 tahun dah berlalu.. rasa macam masih baru jer pergi.. masa tu kami bertiga.. dan kali ni kami ber-4.. nak baca n3 dulu leh klik sini ya..

Kami gerak dari Ipoh lebih kurang kul 12.30.. agak lambat sket sebab aku sakit peyut ooooo... mungkin makan tak hengat.. tak pantang.. kes makan ketupat daun palas.. baru makan seketul jerk.. sedap memanglah sedap.. tapi azabnya.. angin kus2..

Ikut Simpang Pulai.. sebelum tu singgah stesyen minyak cari obat Pil Chi Kit Teck Aun.. baru kurang sakitnya.. huhuhu.. takut oooo.. tetiba tengah2 jalan terCrrrrrr... mampoih..

pics dari google. 



So far perjalanan kami lancar.. jalan tak jem.. kenderaan tak banyak.. kenderaan yg turun banyaklah..

kesian bukit2 ni..

ada sekumpulan kereta2 mini turun dari CH.. sempat snap yg ni jerk.. laju2..

kelihatan kabus tebal..

cantik siot pemandangan ni..

sampai jua..

Sampai kat Kampung Raja dalam kul 1 lebih.. nak ke Brinchang agak jauh gaks.. bila dah sampai ke Brinchang.. jem sekejap sebab ramai yg parking tepi jalan nak membeli belah.. teruskan perjalanan lagi..

Alhamdulillah.. sampai kat Hotel dalam kul 2 lebih.. check-in.. memang sengaja pilih hotel ni sebab dekat ngan kemudahan2 dan murah.. rehat sekejap..

mesti duk atas katil..


ada jerk projek dia dalam bilik hotel ni.. tak duk diam..

Then kami pi cari Mardi.. oppppss... terbabas lah pulaks.. adoiiiii.. terpaksa buat u-turn kat Bharat Tea... huhuhu..

ala tomei.. tomei..
Rupa2nya.. Mardi tu kat Tanah Rata.. berhadapan ngan rumah parents x-housemate aku masa bujang2 dulu.. aku pernah pi masa kenduri kawen dia.. ciss... awat aku tak cam eh.. walhal dari dulu memang dah ada dah..


Tapi sayangnya.. tutup lah pulaks.. hmmm.. terpaksa patah balik ke Brinchang.. pi jalan2 kat tempat yg crowded ngan orang tu..

see.. jem..
Sib baik ada parking.. kalau tak jenuh nak pusing2 cari parking.. sejuk siot.. baru lepas hujan gamaknya.. menggigil2 aku.. first pekena kudap2 dulu.. beli kuih2 sket.. Amiera excited nak makan Coklat Strawberi.. pastu jalan2 sambil membeli.. tak beli banyak pun.. kena bajet.. tengah bulan ni kan.. pulus pun tak banyak.. Amiera ni pantang nampak.. semua dia nak.. letih!!

hehehhe.. masam siot coklat strawberi tu.. 3 ketul RM2.. mahal tak?? Amiera sorang2 pulun coklat strawberi tu.. tak dibaginya kami rasa.. kedekut!

Sayur2an aku tak beli ok.. nanti tak de sapa nak makan.. harap aku sorang jerk menelan..aku just beli strawberi.. 4 pack RM20..

Then patah balik.. pi round2 pulak kat pasar malam berhampiran ngan hotel.. beli makanan sket.. gift2.. pastu balik hotel.. makan2 sambil berehat.. tak sampai sejam.. hujan turun lebat.. sejuknya...

dapat gula2 senyaplah dia..

  
 anak2 aku suke.. jemput makan.. indahnya.. sejuk2 pastu makan strawberi..


ubi manis.. tak sedap.. banyak minyak!! 1 set RM3..

selain tu aku beli tulang ayam RM4 (mahal siot).. keledek 1 set RM3 pun tak sedap sangat byk minyak.. dan yg paling sedap bihun goreng.. 1 bungkus RM3.. Amiera siap request suh beli lagi.. nan ado aku nak kuar hujan2 tu..

Kul 8 lebih kami kuar balik.. nak dinner kat restoran berdekatan.. punyalah lama kami tunggu.. hampir sejam baru makanan sampai.. perut pun dah masuk angin.. letih jerk nunggu tapi makan tak habis.. tak berbaloi jerk..

sib baik ada set topi ni.. beli 2 thn lepas.. jimat bajet..

pemandangan hotel waktu malam..


 gift shop berdekatan ngan hotel..


 ini budak tak duk diam selagi takde kudap2 dalam tangan.. gigih en hubby cari ngan Amiera tapi tak jumpa2.. last2 jumpa gak kat satu kedai..

merajuk sebab tak dapat beli mainan.. dia ni memang.. semua benda yg dia nampak dia nak..

Jam dah nak kul 10 mlm.. cepat2 kami pi Pasar Malam.. ada yg dah tutup kedai.. sempatlah aku singgah membeli apa yg patut.. huhuhuhu.. pompuan2.. selagi boleh kan..

Comments

dalila said…
bestnya jalan2 Cameron.... rasa2 dkt 2 thun x ke sana...
Faina Arisya said…
Dela.. gi lah honeymoon ngan en hubby ke sana.. nak2 pulak time2 hujan ni kan.. syiokkkkk...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah