Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

CuTi @ Cameron Highland Day 2

Hari ke-2..

Oh ya.. for ur info.. aku just stay semalam jerk kat sini.. mana bleh lama2.. cuti tinggal sket jerk.. lagipun en hubby ada urusan sket petangnya.. semalam kat sini pun aku rasa dah beku yg amat.. huh.. camnalah penduduk tetap kat situ.. tak sejuk ke??

Tgh nak packing barang.. bleh Amiera request kat aku bihun semalam.. agak2lah.. mana ada pasar malam pagi2 cenggini.. sabor jerlah..

Lepas kemas barang2.. kami sarapan dulu.. sampai kat cafe.. korang just duk kat meja yg diorang dah sediakan.. lomantik lorr.. duk tepi tingkap sambil menikmati keindahan pagi di CH..

Ada 2 menu yg perlu dipilih samada American Set or Local Set.. kami pilih dua2 set..

coffee pls.......

sejuk2 ni kan.. makan apa pun sedap..

American set..

Local set.. aku pilih bihun.. pengganti bihun semalam.. banyak siot.. mewah ngan sayur2an.. udang.. ayam..

bunga raya di luar hotel.. cantik sangat2..

Tempat yang dituju adalah MARDI.. bayaran masuk dewasa RM3 dan kanak2 6 thn ke atas / murid sekolah RM1.50..

Pemandangan yang cantik.. seharusnya bergambar lah kita yerk..

pintu masuk..

wajib bergambar dulu..

suka ngan flower2 ni..

rekabentuk rumah lebih kurang jerk ngan lain2 rumah penginapan / hotel..

strawberry farm..

kubis..

house of roses..

cantik2 siot.. rasa nak petik jerk..

tak tau buah apa.. uols tau?

epal..

anggur..

budak2 yg paling happy dapat jalan2.. lari2..

cantik view ni..

Selesai tawaf satu MARDI tu.. kami teruskan perjalanan pulang..

Plan asal nak balik ikut Tapah.. then bila SIL msg my hubby katanya ada tanah runtuh.. jadi serba salah pulaks.. en hubby tanya kaunter hotel.. so far katanya kalau ada apa2 tanah runtuh (kritikal) pihak polis akan memaklumkan kepada pihak hotel.. so, kami tawakal jerlah balik ikut Tapah..

selamat tinggal CH..

rumah orang2 asli.. takde orang kot.. dah senget2 nampaknya..

Alhamdulillah.. sepanjang perjalanan nak ke Ringlet jalan masih ok.. tapi bila nak ke bawah lagi... fuhhhh.. takut ooooo... jalan dah lah sempit.. berpusing2.. tetiba kepala lori kat depan.. maun tak terkejut!! fuhhhh.. memang kena bawak kereta slow2..

Sepanjang perjalanan byk signboard amaran tanah runtuh.. ada gaks kami nampak tanah runtuh menghampiri jalan raya.. ngeri siot.. cepat2 aku suh en hubby ke tengah sket.. ada gak orang tengah check area tu.. byk kesan2 tanah runtuh sebab semalam hujan lebatkan.. kalau kenderaan berat lalu kawasan tu memang risiko tinggi nak jatuh ..

mengerikan..

Lepas pusing punya pusing.. sib baik tak pening.. takut punya hal lah hilang semua perasaan pening.. sampai juga ke Lata Kijang.. lama siot tak singgah sini.. since aku pi kenduri kawen kawan aku dulu.. lebih 10 tahun agaknya.. tapi still cam dulu.. tak berubah apa pun.. airnya yg jernih.. sejuk jerk kawasan tu.. ni kalau hujan lebat.. kalau air dari atas mendadak turun mau jugak ranap segala2nya..

Singgah pekena nasi lemak bersambal petai.. sedap jugak.. sempat jugak aku beli petai kat situ..

Amiera muka bangun tidur..

nampak air terus wish nak mandi.. tak sempat nak oiii..

Fateh takut ngan bunyi air terjun..

Lepas posing sana sini.. kami beredar.. sampai kat highway lebih kurang kul 11.30.. oklah kan.. pastu en hubby pecut tak hengat!! aku dah ngantuk tahap gaban lepas pekena nasi lemak Lata Kijang.. tersengguk2.. terteleng2.. sakit tengkuk aku.. Fateh toksah citer laaa.. pantang masuk kereta.. terus lena.. Amiera pun sama..

Sampai Putrajaya kul 1.30.. alhamdulillah.. so, sempatlah en hubby berehat sebentar sebelum meneruskan misi.. hehhehehe... aku ngan misi sebagai suri rumah yg tak habis2.. huhuhuhu..

So, percutian yg singkat ni boleh dikatakan agak seronok jugaks sebab dah lama tak pergi walaupun takde banyak yg berubah.. selain pergi tempat yg tak pernah pergi dan perjalanan yang mencabar sewaktu pulang..

Cikgu Anuar said…
bkn mcm fateh yg takutni...cam papa je!
Faina Arisya said…
cikgu anuar..

papanya act jer lebih.. huhuhuuhu..

Popular posts from this blog