Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Duit.. duit..

First of all.. i just wanna say sorry.. coz semalam.. sibuk yg amat..!! tak sempat nak update blog.. dengan peristiwa yang menyentap hati... huhuhuhu.. sob.. sob.. dengan panggilan2 yang tak putus2 aku terima since pagi... huhuuuuuuhuhu.. hangen pun ada!


Ok.. story hari ni pasal DUIT... thanks to PM atas bajet yang diperuntukkan RM100 seorang untuk pelajar2 sekolah dari Tahun 1 - Tingkatan 5..

pics from google..

Pagi2 lepas hantar Fateh.. aku ke sekolah dengan ditemani en hubby terchenta.. very supportive, caring & loving.. walaupun hanya sekadar collect duit jerk.. aku pun bleh pergi sorang2 sebenarnya.. tapi kan aku ni ngades jerk lelebih.. pedulik orang nak kata apa.. suka hati aku lah kan.. ada orang kesah ke?? huhuuhuhu... actually..  tapi ni kan first time kami.. anak sulong ke sekolah lah katakan.. memang kami tak miss bersama2 untuk apa2 aktiviti di sekolah.. nanti bila time en hubby aku sibuk sok.. memang susah aaa nak together-gether..



Ramai gaks parents yg datang collect duit... rugi oooo.. nak2 pulak kalau anak2 ramai.. lagi masyuk.. dapat gak cover sket bayar yuran2 dan buku2 sekolah.. Lepas settle urusan collect duit kat kelas.. kami pi admin jumpa guru besar.. ada hal besar sket.. hehehhehe.. yerlah.. dah nama jumpa guru besar.. kenalah jumpa guru besar.. kalau hal2 kecik.. baik jumpa guru kelas jerk.. tak gitu?? hehehhehe.. masa naik lif.. jumpa x-opismate kak Zehan yg sedang pregnant anak ke-5.. dia ada 3 orang anak sekolah situ.. yg sulong dah Tahun 6.. kejap jerk masa berlalu.. dulu2 masa dia kecik.. aku suka layan dia.. tahniah kat 'abang'.. boleh dikatakan cemerlang gaks result UPSR coz dia start sekolah kat Malaysia since Tahun 3.. b4 this dia sekolah kat Jepang..

Pastu pi breakfast .. then balik rumah.. suh Amiera tukar baju.. siap2 nak ke opis.. plan asal nak naik bas jerk.. en hubby bleh terus gi keje.. tup2.. jumpa en hubby kat bawah.. baru settle urusan ngan maintenance katanya.. astro kami dari haritu tak ok2 lagi.. huhuuuuhu.. alang2 dah jumpa.. en hubby request nak hantarkan kami.. lor.. so sweet.. aku ok jerk.. ada ko kesah??

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah