Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Laksa Tapah

As salam..

Banyak nak cerita ni.. letih laks rasanya edit gambar.. huh..

Kita story-mory cket2 dulu lah yerk..

Masa on the way back to Ipoh last Saturday.. jalan jem siot kat highway laks tu.. dah start jem kat Slim River.. daripada bayar tol mahal2 tapi jalan jem tak hengat.. baik ikut jalan lama .. alhamdulillah.. jalan lama tak jem pon.. lajus jerk bergerak..

Pastu kami singgah makan sat kat Tapah.. first time singgah.. dolu2 selalu gak lalu.. tapi lalu jer lah tak nyinggah pun..
teringat zaman kanak2.. kalau time hujan.. air sungai mendadak naik pastu bertukar color macam teh susu..  

Aku kalau petang2 ni makan benda ringan2 jerk.. tak lapar nasi time tu.. so, pi kedai yg tak ramai orang.. kebetulan ada laksa.. lajus jerk order.. en hubby order nasi goreng.. pastu tengok akak tu goreng keledek baek punya.. cam sedap jerk.. order sepinggan.. nyum2... sedap.. laksa pun sedap.. tak pedas.. anak2 aku pun suker.. berebut2.. kejap2 Fateh cakap 'Nak'.. dan si Amiera pulaks.. dah nganga depan aku... tak sempat aku nak jamah.. tapi seronok bila tengok anak2 makan.. bila diorang dah tak nak baru aku continue makan.. huhuhu.. ni ler pengorbanan seorang ibu.. sanggup mengalah demi anak2.. kan.. kan.. kan..
 
pantang nampak gula2.. adoiii.. dah dapat bukannya nak makan sangat..

kalau kat sini mana dapat byk ni kalau harga RM1..

menarik kan.. murah jerk RM2.50

Selesai makan.. continue perjalanan pulang ke kampung... ingatkan highway dah tak jem.. masuk ler balik ke highway.. tak sampai beberapa km.. dah jem balik.. adoiiii.. melambatkan perjalanan..
 
baru lepas hujan.. cuaca masih mendung..

Dan akhirnya sampai juga ke destinasi.. alhamdulillah..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah