Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

N3 Geram..

Permulaan bicara...

Dalam bahasa kasarnya.. bongok!
Dalam bahasa halusnya.. buduh! (tak leh cakap bodoh nanti kasar jadinya..)
Dalam bahasa n9.. bongap!
Dalam bahasa indahnya.. tak pandai!
Dalam bahasa puitisnya.. tak sekolah ke!

Ok.. boleh diterima?? tak boleh?? fedulik! suka suki aku lah nak tulis apa.. ada ku kesah! huhuhu..

Back to the story..

Ni kes semalam.. nak aku marah depan2.. tak pasal2 aku kena tendang kuar.. huhuhu.. so, baik aku dok dendiam sudah!! dalam hati dah terbakar2 ni..

Nak tau sapa punya angkara??


Bas Nadi Putra.. oppsss... bas tak salah ok!! driver bas tu dah ngok ngek!! tapi kan.. bila aku fikir2 balik.. bukan driver tu yang ngok ngek.. tapi pengurusan tu yg b&^$%^.. takde akai ke??

Memang dah kebiasaan aku akan naik bas TERUS.. sebab bas tu takkan belok ke Alamanda or Maidin.. terus ke rumah aku ok!! ambil masa dalam 15-20 minit.. kalau tak jem.. lagi cepat sampai..

Kuar2 opis tetiba jerk setitik dua hujan aku rasa.. lor nak hujan dah ke?? cuaca takdelah gelap sangat.. so, cepat2 aku jalan.. hope dapat cepat bas TERUS tu.. bleh ambik Fateh cepat2 sebelum hujan lebat turun..

Tunggu agak lama.. dlm kul 5.10 baru sampai bas TERUS.. walaupun ada bas biasa dah lalu.. aku tak nak naik.. malas nak duk dalam bas lama2.. jalan2 buat lawatan window shopping.. tak kuasa aku ok!

Bila bas sampai.. confident aku naik.. hmm.. bas terus meluru laju.. sampai stesen kedua.. aku dengar driver tu borak ngan penjaga Nadi Putra (setiap stesen ada penjaga utk memantau bas agaknya kot.. aku tengok diorang berdiri jerk..).. katanya nak ke 2,3,4.. takkan nak ke Presint belah sana kot.. mampuih laaa.. jauh tu kalau pusing2.. walhal kat bas dah tulis BAS TERUS.. KOMPLEKS ABCDE - PRESINT ?? (area umah aku lah tu).. per hal pulak ko nak pi jauh sana..

Tiba2 sampai jerk kat satu persimpangan.. bas tu TERUS (aku taulah terus.. agak2lah nak terus pun..).. belok ke kiri.. masuk kawasan masjid.. untuk ke arah sana.. huuhhuuuu.. mencik tul lah.. dahlah banyak traffic light.. ntah berapa kali berenti pun aku tak tau.. nak berenti ambik gomen staff lagi.. ntah berapa kali pun aku tak tau.. naik letih aku dibuatnya.. kalau tak silap aku.. pusing2 kat belah sana tu hampir setengah jam..

Aku fikir positif.. mungkin bas yg sepatutnya ke arah sana rosak atau sebaliknya.. tapi tetiba molek jerk aku nampak bas yg sepatutnya ada di depan.. so, apa kes yg ko rajin sangat nak ke Presint 2,3,4 ni.. pastu driver tu ngomel kat driver sorang lagi.. katanya kelam kabut dia.. jadual bas bertukar.. baru aku perasan.. apa kejadahnya lah pihak pengurusan tukar plan last2 minute.. menyusahkan!! tak pikir dulu ke?? kot yer pun nak tukar laluan bas TERUS agak2lah.. dah nama pun TERUS.. konsep TERUS tu sebab nak cepat sampai.. takde melencong sana sini.. buat apa nak round satu Putrajaya.. tu bukan TERUS namanya.. tu MAKAN ANGIN!!

Baik aku naik bas biasa.. masuk laluan alamanda, maidin pun.. aku rasa sampai rumah dulu compare naik bas TERUS tu.. hampagas tul..

Masa on the way back tu.. nampak satu bas tu nombor baru.. mesti nak masuk ke laluan perumahan baru.. tak kisahlah ko nak tambah laluan ke.. at least.. jgnlah nak menyusahkan laluan yg sedia ada..

Aku sampai rumah dah nak kul 6 ko.. punyalah lama aku makan angin!! baik tukar jerk sign kat bas tu 'MAKAN ANGIN'.. so, sesapa nak release tension leh naik bas tu ok!.. menikmati keindahan Putrajaya.. ada ke staff gomen nak naik?? ate keje gile kome!!

Haishhh.. patutnya.. buatlah 2 bas TERUS.. satu ke Kompleks dan satu lagi ke Presint 2.. kan senang.. tu pun tak bleh fikir ke??

So, start from today.. aku kena tanya dulu.. bukan meluru jerk naik bas TERUS.. huhuhuhu..

Comments

Suraya Baharun said…
sian kak ina...sabar ye...tak pernah tgk kak ina marah2 macam ni...
Faina Arisya said…
su..

habih geram dah ni.. dahlah driver bawak bas tu laju2.. takut siot..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah