Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pengorbanan Kakak

Semalam..

Semua pelajar Tahun 1 hingga Tahun 5 perlu berpakaian kasual.. bukannya pakaian sekolah.. masing2 ranggi dan comel2 jerk.. gah ngan pakaian yg cantik2.. mula2 aku risau gak.. takut Amiera bagi salah info.. pagi2 tu dah usha dari tingkap tgk budak2 pergi sekolah.. kot2 ada yg berpakaian sekolah.. kang tak pasal2 jadi mcm dulu2.. jenuh tukar baju kat tengah2 jalan.. huhuhuhu.. tapi Amiera confident.. aku ok jerk.. jangan nanti kena patah balik rumah tukar baju sudah!! mau membebel panjang aku..

Turun lif nampak budak2 berpakaian sekolah termengah2 lari.. aku tanya diorang samada kena berpakaian sekolah or baju biasa.. budak2 tu kata berpakaian biasa.. agaknya diorang balik rumah nak tukar bajulah tu.. alhamdulillah takdelah kami nak kena patah balik..

Apa aktiviti diorang aku tak tau lah.. tunggu jerk cerita Amiera belah petangnya nanti...


Pulang dari sekolah...



Amiera bawa pulang 2 mainan.. katanya tadi ada 2 kelas Tahun 1 buat makan2 kat kantin.. diorang makan McD.. best katanya.. ada mainan.. dapat Puzzle (utk budak2 yg pulangkan kunci locker jer dapat)...

patung yg suka geleng2 kepala..

Katanya lagi.. cikgu suruh Amiera kemas meja sebab ambik mainan lebih.. satu nak bagi adik.. lorrrr... so sweet.. tapi aku rasa sedih pun yer.. sebab Amiera kena kemas meja.. sob..sob..sob.. emo laks tetiba..

Pastu aku pun tanya Amiera.. kawan2 lain ambik tak mainan lebih?? tak......... balas Amiera ringkas... mesti Amiera ambik cikgu punya ni... kan dah kena denda.. sambung aku..

'Alah senang jerk kemas meja.. sekejap jerk..' confident jerk jawab..

ala tomei2.. sekejap jerk suka ngan mainan ni.. pastu dilemparnya.. huhuhuhu..

Dalam hati aku.. sanggup dia buat apa sahaja untuk dapatkan mainan nak bagi kat adik dia.. huhuhuhuhuu... emo lagi.. sob..sob..sob... walhal aku boleh jerk beli mainan lain utk dia dan adik.. tapi mungkin pada Amiera mainan tu tak sama nilainya ngan apa yg kami beli..

mama sayang kakak..

Comments

marie said…
alah...comelnya amira...she is a good sister....syabas amira...saya pun terharu baca entry ni..
Faina Arisya said…
marie..

huhuhuu.. awak terharu.. saya dah nak nanges dah ni.. sob..sob..
hadiah dari mama & hadiah dr kakak.. mesti la lain kak.. ;)
onniey84 said…
bestnya fateh dapat kakak mcm amiera..sgt penyayang.....
nti fateh jgn lawan kakak tau...
Faina Arisya said…
ann..

yer tak yer jugaks kan..

onniey..

alhamdulillah.. kadang2 marah jugak Amiera ngan adik dia.. adik suka pedajal kakak dia.. huhuhu..
Suraya Baharun said…
so sweet...sedey la baca n3 kak ina ni...
Faina Arisya said…
Suraya..

huhuhuhuu..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah