Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Peristiwa 11.11.11

Seperti yang aku ceritakan semalam..

Pagi ni aku ke sekolah Amiera.. nak jumpa cikgu untuk tengok status pembelajaran Amiera..

Kami sampai dalam pukul 8.15.. sanggup tak breakfast sebab nak cepat.. nanti kalau parents dah ramai kena tunggu lama.. sampai2 jerk.. dah ada 3 orang parents yg nunggu.. cisss..ingatkan kami yg terawal.. huhuhuhu... tunggu punya tunggu.. takde jugak cikgunya.. last2 sampai Ustazah.. aittt.. kenapa Ustazah yang masuk.. kenapa guru kelas Amiera tak masuk.. mungkin Ustazah ganti kot.. tapi kena tunggu lagi.. rupa2nya guru kelas tak sampai sekolah.. ada hal lain lah tu.. lorrr.. tunggu punya tunggu.. ramai parents dah ngeluh sebab lama sangat... akhirnya yg ditunggu sampai jua... perut aku dah pedih ni..

Sambil menunggu giliran (aku yg ke-4.. sebab kasi can kat sorang kakak ni coz dia nak pi out-station).. parent yg sorang lagi patutnya dulu tapi orang lelaki ni kan suka ngalah.. hehhehe.. aku tengok ramai kawan2 Amiera bermain2.. tapi Amiera dan beberapa orang budak lain.. duk diam2 kat tempat masing2.. Amiera fokus ngan buku Muzik yang dibawanya.. Amiera lebih suka buat keje sendiri.. sebab tu aku selalu dengar dia komplen kata kawan2 sekolah suka buat bising.. pening kepala dia..



Bila tiba giliran aku.. debor jugak.. ada 5 subjek iaitu BM, BI, Math, Sains dan Agama di beri penilaian.. subjek PSeni, BArab dan PJK takde penilaian.. Compare ngan perjumpaan sebelum ni.. by percentage.. tapi kali ni by Band pulaks.. setiap subjek ada Band 1 hingga Band 6.. so far alhamdulillah... Semua subjek yg aku sebutkan tadi dia dapat Band 5 kecuali BI dapat Band 2... huhuhuhu.. so, dari segi peningkatan tu aku tak tau sebab takde pemarkahan.. aku tengok kawan2 dia yg lain pun lebih kurang jerk.. takde sapa yg dapat Band 6.. subjek BI pun sama paling tinggi pun Band 3 jerk.. oklah.. kiranya dari segi pencapaian Amiera ngan kawan2 dia lebih kurang jerk.. tapi kalau compare ngan lain2 kelas tu tak tau lah kan.. cuma Amiera kena lebih banyak buat latihan dan kena ada pendedahan untuk lebih self-confident sebab dia ni pemalu sangat..

Untuk Tahun 2 nanti.. tidak akan ada pertukaran kelas kerana tidak ada penilaian pemarkahan.. kalau ada pertukaran pun tengok pada tingkahlaku pelajar tu sendiri..

Settle urusan sekolah rendah.. cuti Sabtu Ahad aku kena fokus ngan Amiera sebab next week dia ada exam sekolah agama pulak.. dahlah jadual periksa takde ni.. semalam Ustaz tu kata ink printer habislah pulaks.. huhuhuhu.. aku tak tau nak start buat revision subjek mana dulu.. memang jadi Tarzan lah aku kat rumah sehari dua ni..

Comments

Cikgu Anuar said…
kira amirani bagus sgt, kalau haqim sekelas dgn mira dialah salah sorg yg buat bising seminit x diam, hik3
Faina Arisya said…
Cikgu Anuar..

standardlah tu.. budak2 lelaki jarang duk diam.. suka main2.. Amiera terlebih malu..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah