Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

UPDATE : Susu Rosak

Baru sat tadi.. aku dapat panggilan dari wakil syarikat pengeluar Dutch Lady.. female chinese yang call..

Dia mintak maklumat untuk buka fail aduan aku..jenuh aku nak baca alamat utk dia.. yerlah kan.. kalau aku sebut B dia ingat D.. so, korang jangan lupa sebut sekali ngan nama2 negara or negeri..

Antara maklumat yg diorang mintak.. so uols bleh standby kalau uols nak buat report jugak lain-kali..

1. Maklumat Peribadi
  • Full name
  • Alamat
  • No phone kedua
2. Maklumat produk susu



  • Jenis produk
  • Berat dalam ml (aku tak ingat.. aku just sebut anggaran harga)
  • Tarikh luput
  • No rujukan di sebelah tarikh luput
  • Tarikh pembelian (kalau korang ingatlah)
  • Tempat pembelian 
  • Kuantiti susu yang kita beli
  • Masalah pada susu
Katanya lagi.. after this one of their officer (tapi malangnya.. officer tu MC ler pulaks.. teruk katanya.. keracunan..  huhuhuhuu.. keracunan susu kot.. so maybe takes 2 ke 3 hari.. mungkin hari Khamis officer tu call aku.. whatever laa.)..

Katanya lagi.. aku kena simpan dulu botol susu tu untuk rujukan lagi.. pasni diorang akan tukarkan dengan yang baru..  aku ok jerk.. layan sajork.. macam kena pukau laks..

Habis perbualan.. baru aku teringat.. naper aku tak cakap jerk ngan chinese tu.. why u sell a product yang tak berkualiti.. senang2 jerk nak tukar dengan yg baru.. aku tak heran lah... kalau setakat nak ganti susu yg harga RM2.70 (or whatsoever..).. persoalannya sekarang ni.. macam mana sekiranya susu2 tu di minum oleh kanak2 yg tak tahu apa2.. macam mana kalau berlakunya keracunan susu.. sapa nak bertanggungjawab?? kenapa byk kes dah berlaku tapi pihak pengeluar masih mengeluarkan susu yg tak berkualiti??

Kalau officer sorang lagi tu call.. aku akan tanya dia pulaks.. apa pihak Dutch Lady lakukan kalau terima kes2 macam ni.. adakah hanya dengan menukar susu sbg jalan penyelesaian??

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah