Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aktiviti Susta

As salam.. pagi ni nama aku naik utk ke perhimpunan bulanan.. dengar amanat dari YB Timb. Menteri sempena akhir tahun ni.. selain dari info kemasukan, pertukaran dan persaraan pegawai.. ada juga info sedih mengenai staff yang telah kembali ke rahmatullah.. takziah aku ucapkan kepada ahli keluarga..

Bersambung lagi kisah cuti aritu.. lepas aktiviti di MAFIST, kenduri kawen dan shopPINK.. malamnya pulaks kami ke Alamanda utk sertai aktiviti yang dianjurkan oleh Sustagen..

Sampai kat sana.. Amieralah orang yang paling excited.. setiap kanak2 akan diberi satu buku dan topi.. kanak2 kena dapatkan 5 sticker.. means kanak2 kena main 4 game dan 1 berjumpa dengan pakar nutrisi..

Memandangkan time tu agak ramai orang.. so, aku skip game yg ramai orang.. cari game yg tak ramai orang beratur.. Amiera risau coz tak tau nak main macam mana.. aku ler kena explain kat dia apa yang nak kena buat... huhuhuuu..

Jom tengok apa game yang disediakan..

  
game yang ke-2..

debar2 nak main game yang ke-2

si adik tak bleh main.. dia ntah ke mana game ntah ke mana.. baik toksah..

game ke-3..

 game ke-4..

  
senang jer mainnya.. kata Amiera..

jumpa pakar nutrisi.. lupa pulaks nak ukur tinggi ngan berat.. huhuhuhuu..

then baru main kat game yang pertama..

masuk buah2an atau sayur2an.. pastu blend..

Settle dapatkan sticker.. beratur pulak utk redeem.. isi soal selidik.. dapatlah paper bag yg berisi susu, informasi susta, fridge magnet..

Bila dah sampai rumah.. bleh si Amiera cakap kat aku.. nanti Mira nak tolong Mama masak.. nak pakai topi ni.. huhuhuhu.. baru aku terperasan topi Susta tu macam topi chef pulaks.. sesuai ngan tema game2 yang diadakan.. more kepada aktiviti memasak.. nilah penangan MasterChef Malaysia..

Comments

syalinda johari said…
kak iena...betullah macam topi chef pulak.. okey la tu Amiera dah offer diri nak tolong masak tu..kekekekeke..masterchef malaysia in the making..hehehe
Faina Arisya said…
syalinda..

mula2 memanglah semangat.. pastu maknya lah terkontang konteng memasak kat dapur sorang2.. nak tutup api gas pun takut.. apa kes..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah