Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

First story for today..

Alhamdulillah.. settle dah satu keje.. sebelum aku nak submit kat penyelia keje tu.. aku nak update blog sat... karang kalau aku submit keje ni.. tup2 dapat keje baru.. naya.. ke sudah tak aman aku..

Jumaat lepas.. opis en hubby ada wat dinner.. aku tak pernah pergi dinner opis dia since kami kawen.. coz why?? takde sapa nak jaga anak2 aku.. lagipun aku tak sanggup nak tinggalkan diorang sedangkan kami syok makan sedap2..

Memandangkan en hubby adalah one of AJK kelab.. so, wajiblah dia pergi ok.. dah namanya AJK kan.. kenalah dapat special sket.. adalah beberapa goodies bag yg dia bawak balik..

Kata en hubby, antara artis jemputan adalah Azharina, Ali Mamak dan Aziz Kota.. sebab artis2 lain mahal2 packagenya.. walaupun package diorang ni agak murah tetapi persembahan diorang tetap mantop!



Makanan pd dinner tu kalau tak silap aku bertemakan chinese food.. sebut pasal chinese food.. aku teringat masa zaman aku bujang2 dulu.. aku pernah attend one dinner masa kat opis lama dolu2.. juga bertemakan chinese sea food.. sedap memanglah sedap.. tapi satu satu makanan tu sampai.. last sekali baru sampai nasi goreng.. perut aku ni dahlah perut melayu.. mana boleh makan ikan dulu baru makan nasi.. huhuhuuhuhu..

Biasalah kan nama pun dinner.. so, en hubby sampai rumah ntah pukul berapa pun aku tak tau.. sebab aku dah lena diulit mimpi.. aku tidur pun lepas habis cerita Maharaja Lawak Mega (MLM)..

Esoknya bangun.. nampak satu kotak en hubby bawak balik hadiah2.. hehehhe...alhamdulillah rezeki...


macam2 ada dalam goodies bag ni.. ada SmartTag, Tupperware (ni yg paling aku suker)..

Pasni rasanya dah tak dapat semewah macam ni.. nak wat camna kan.. terima jelah seadanya.. mana tau pasni dapat yang lagi mewah kan... hopefully.. aminn..

Comments

Suraya Baharun said…
bestnye!!dapat hadiah...
Faina Arisya said…
su.. alhamdulillah rezeki..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah