Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Fuhh.. letih ko!

Lebih 2 jam aku nunggu utk dapatkan perkhidmatan kat Bank Islam.. dari kul 11 hingga 1 lebih.. aduiiii... ni yang nak komplen ni.. kalau dah tau customer ramai.. awat tak ramaikan petugas di bahagian kaunter.. tujuan aku ke Bank Islam coz nak buka akaun Al-Awfar Junior utk putra-putri ku..

Borang semua dah prepare siap2.. sampai2 jerk dah ramai orang.. kena submit dulu borang aku tu kat kaunter pertanyaan.. brother sorang ni lah nak kena key-in data bagai.. nak layan customer yg kuar masuk bertanya.. nak minta borang bagai... huh! memang penyabar sungguh brother tu.. kesian pulaks aku nengok!

Then baru sorang staff tu ambik borang aku dan sambung tugas.. haaa.. kan bagus macam tu.. lagi cepat.. lepas settle baru aku ambik no.. fuh.. no aku 185.. no sekarang 161.. ada 24 orang yang menunggu giliran..



Sempat lagi aku pi Tabung Haji masukkan duit putra-putriku.. Tabung Haji punya service memang mabeles.. tak sampai 10 minit dah siap proses.. hehehhehe.. kebetulan tak ramai yang nak berurusan ngan Tabung Haji.. patah balik ke Bank Islam.. masih tak bergerak2 no 161.. letihnya laaa.. tengok kaunter yg di buka cuma 2 ke 3 kaunter jerk.. letih...

Pastu dapat msg dari driver van.. nak ambik Amiera kul 12.. ahhh... sudah.. aku minta dia tunggu dalam 12.15.. terpaksa aku tinggalkan Amiera kat kiosk makanan sat sambil aku berlari ke opis ambik beg2 Amiera.. dah jadi bionicwomen lah pulaks.. kena buat macam2 dalam masa yang singkat.. aku tak delah risau sangat tinggalkan Amiera kat situ sebab tempat tu kecik jerk.. bila aku patah balik tengok makanan yg diorder masih tak siap2.. haiiii.. aku yg berlari balik ke opis pun bleh cepat.. ni nak buat order pun lambat ke... dlm hati aku kata.. bagus jugaks dia buat lambat2.. at least Amiera akan setia menunggu order..

Lepas hantar Amiera ke stesen bas.. aku patah balik ke Bank Islam.. haaaa... baru no 167.. lamanya.. nak tak nak aku kena lah stay hampir sejam baru no aku naik.. huh! itu pun ada beberapa nombor yang skip..

Alhamdulillah.. terlaksana juga hasrat aku nak masuk akaun Al-Awfar Junior.. tapi gift untuk setiap simpanan dah habis lor... tak kisahlah.. dah takde rezeki..

Utk makluman semua ya yg berminat.. bolehlah masuk duit anak2 ke akaun Al-Awfar Junior yang berkonsep Mudharabah.. masih ada seribu tempat utk mendapatkan RM10 secara percuma ya.. ada cabutan bertuah akan diadakan pada 28 Disember ni.. mana tau anak2 kita bertuah... untuk cabutan bertuah ni.. RM10 dikira 1 penyertaan.. so, lagi banyak anda menabung lagi banyaklah penyertaan anak anda.. hadiah2 lumayan menanti pemenang..


Sedikit info yang aku copy paste dari Bank Islam..

How does it benefit you?
Customers will be entitled to participate in the monthly and quarterly prize draws and be able to enjoy the probability of receiving valuable cash prizes.

Features   Saving Account-i Junior
Minimum Initial Deposit • RM10
Minimum Balance • RM10
Profit-Sharing Ratio 98 : 2 (Bank : Customer)
(Subject to change from time to time)
Who can open an account • Individuals
• Entrust
Eligibility to Enter Prize Draw Every RM10 = 1 unit of entry
Frequency of Prize Draw Frequency of Prize Draw Monthly & Quarterly
Frequency of the prize draw and the date of the prize-giving ceremony are subject to change at the Bank’s discretion


Al Awfar Junior Saving Account-i Draws :
Monthly
Prize 
Prizes Worth
No. of Winners
1 RM5,000
1
2 RM3,000 1
3
RM1,000
5

Draw Dates
Draw Frequency
 Draw Date
Monthly Draw 25 October 2011
30 November 2011
28 December 2011


Maklumat lanjut korang bleh pi kat website Bank Islam..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah