Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kursus Android

Hari ni dan esok aku ada kursus develop application guna Android.. waaa.. nama dah canggih.. tapi kalau lecturer tu serah 100% kat aku suh buat sendiri.. confirm satu apa pun aku tak tau... huhuhuhuu.. mana nak start pun aku tak tau.. bleh krem jari jemari aku ni nak menaip coding Java... toing...toing..toing.. aku memang lemah Java ok!

Lecturer tu dari KUIS.. dia datang pun sebab dia kenal one of pegawai kat sini.. so, alang2 dia nak ngajar kawan dia tu.. kawan dia tu invite kami sekali.. dia tak ajar secara mendalam.. katanya just knowlegde sharing.. apa yg dia tau dia bleh ajar.. mana yg dia tak boleh nak jawab.. minta maap banyak2 lah yer.. dia pun masih baru dalam dunia Android.. lecturer ni memang cool jerk ngajar sampai aku pun jadik ngantuk... sib baik ada game Solitare hilangkan kebosanan aku..kadang2 bila lecturer tu round.. tup2 sedap jerk aku layan Solitare.. hehehhehehe.. tapi yg penting apa yg dia suh buat aku dah siap cepat2... mesti mau pandai cover maaa..



Overall memang seronok sebab tau macam mana application Android di buat.. tapi kalau aku terror Java.. lagi best.. macam kacang jerk aku taip kot coding2 tu.. huhuhuu.. bilalah aku nak terror Java ni.. otak aku tak bleh terima weiiii..

Bila aku berkursus ni kesian pulaks aku nengok Amiera.. terpaksa aku tinggalkan dia sorang2 kat partition aku.. sib baik aku dah bawak lappy kesayangan aku tu jadi peneman dia.. bila aku turun waktu minum pagi.. tengok2 dia dah tutup lappy.. dah bosan lah tu.. pastu dia merengek nak ikut aku.. aduiii... sedih laks ninggalkan dia sorang2.. aku siap pesan awal2 kat dia.. dalam pukul 12.30 tukar baju sekolah.. nanti waktu rehat aku turun.. bila dah nak pukul 1 tu... aku dah risau.. lambat pulaklah lecturer ni.. bila dia cakap sapa2 dah siap bleh kuar makan.. terus aku keluar..

Sampai kat partition aku.. tengok Amiera takde.. dengan lappy aku tu terbiar.. kena cilok kang mau nanges aku nanti.. rupa2nya dia ikut opismate aku pi cafe.. huh! selamat.. tengok2 dia dah siap tukar baju sekolah... hmmmm.. alhamdulillah dia ingat pesan aku..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah