Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Satu cerita banyak kisah..

Dah lama aku tak aktif menaip since aku kemalangan tempohari.. macam takde mood jerk.. pastu sibuk ngan urusan keje.. nak berblogging pun mcm tak de feel.. takde semangat.. ni pun aku paksa diri menaip.. belasah jerklah apa yg terlintas di kepala..

Pagi tadi aku masuk opis lewat.. pi klinik coz nak dapatkan nasihat doktor perihal kesakitan yg masih tak kurang2 lagi ni.. masuk2 jerk klinik.. amboi bertimbun2 brg2 tupperware kat sebelah kaunter.. sampai penuh meja kaunter tu ngan produk tupperware.. ni nak rawat orang sakit ke nak perabih duit pesakit.. huhuhuhu.. aku ni kan pantang nampak color2full ni... mesti nak belek sana sini.. hehhehe.. berkenan ngan dua barang ni.. sebab kalau aku beli as ahli confirm tak dapat hasil jualan sebanyak tu sebab barang ni akan dapat based on hasil jualan yg ikut target yg telah ditetapkan.. daripada tak dapat apa2.. baik aku beli jerk yg ada depan mata.. bagus sungguh klinik ni.. free therapy utk pesakit2 wanita.. hehehhehe...

aku beli yg hat panjang ngan yg hat utk salad tu.. besar gak.. puas hatilah..



Berbalik pada kisah asal.. jumpa dr.. dr terkejut gaks tengok kecederaan pada lengan aku.. agak teruk.. bila aku kata since Ahad.. hmmm.. dia tanya itu ini.. so, solutionnya.. aku kena sapu krim muscle.. nak redakan kesakitan.. sebab kesakitan tu tak effect pada pinggang aku.. hanya muscle aku bengkak.. kalau sakit telanlah ponstan... huhuhuhu..

masa kena.. lengan aku bengkak dan benjol..

selepas 4 hari.. dalam proses pemulihan.. bertukar color..bengkak still tak hilang..


Mulai hari ni juga bermulalah episod baru buat Amiera.. dia kena naik van bila pulang dari sekolah agama.. en hubby dah tak ambik dia macam biasa.. kena ajar Amiera berdikari coz why?? nanti2 aku cerita.. sebab belum tiba masanya.. aku dah pesan siap2 ngan driver suh hantar dia petang karang kat depan lif rumah aku.. hehhehe.. takut Amiera sesat kat mana2 karang..

Hari ni juga as usual kaum2 hawa akan menghabiskan duit gaji kat gerai2 kat bawah opis aku ni.. aku cuma beli coklat sebab anak2 aku suke.. ada sorang peniaga tu jual coklat Cadburry.. sedap gaks.. murah ke tak?? itu aku tak pasti..

semua ni hanya RM10.. murah ke?? 

hmmm.. next week aku nak beli coklat banyak2 kat satu pulau ni .. biar sampai muak diorang makan.. huhuhuhu..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah