Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

TF.. tti

Hmm... apa tu ek?? semacam jerk tajuknya.. rasa2 uols kan bleh agak tak per mendanya??

Klu... sejuk...

Tak tau gaks?? jom tengok per mendanya yerk..


Tadaaaaaaaaaaa.... mendanya ialah Tutti Frutti... baru nak merasa ko! punyalah lama orang lain dah makan.. aku baru sibuk nak merasa... hehehhehe... itu pun en hubby yg ajak lepas balik tengok wayang semalam.. sebab dah tak tau nak makan apa.. tiba2 pulaks en hubby ajak makan situ.. aku ok jerk.. en hubby tau pasal Tutti Frutti ni pun dari aku jugaks... aku sibuk dok cerita pasal Tutti Frutti ni tapi tak pernah nak nyinggah nya..

Masuk2 jerk.. tengok staff semuanya Melayu.. ok lah kan.. confident sket nak makan.. en hubby ingat kena order.. tapi Self-Service ok!.. huhuhuuuhu.. mula2 en hubby dan Amiera yg ambik dulu.. diorang masukkan topping dulu pastu nak timbang.. aittt.. aku tegur balik.. takkan nak makan tu jerk kot.. mana yogurtnya.. hehhehe.. terlupa sudah.. dah jadi pelik laks rupa TF nya.. aku suh hubby ambik perisa Original utk Fateh.. rasa masam2 sket tapi oklah.. Amiera belasah ntah perisa apa dia ambik..

sampai polok2 (bahasa nogori means penuh mulut) Fateh makan strawberi.. syedapppppppppp... tengoklah tangan dia tu.. kat mulut belum habis.. kat tangan dah standby nak ngap lagi..
Pastu turn aku pulaks.. aku ambik perisa Chocolate.. pastu aku letak buah strawberry dan lain2 as topping.. pastu letak choc syrup.. yg lain2 aku tak minat sangat.. bila Amiera tengok.. terus dia kata nak buat lagi.. amboi.. ko ingat kedai ni Mama ko punya?? dah lah mahal.. suka2 dia.. mula dah.. merajuk pulaks.. hmmm.. muka sedihh.. kena pujuk..

nampak sket jerk kan.. tapi harga mak aiiii.. kalau makan nasi ayam satu set kat Alamanda ni confirm kenyang..


kena paksa senyum gaks walaupun merajuk..

Bagi gak peluang dia buat lagi.. ambik pulaks perisa red velvet.. letak banyak2 strawberi ngan choc syrup.. nyum.. delicious.. aku dapat rasa sket jerk.. berebut ngan adik dia nak makan strawberi.. Fateh dah kenal strawberi since pi Cameron Highlands tempohari.. tu yang pantang nampak strawberi.. semua dia nak..

Sampai 4 cup ko.. harga almost RM50... huhuhuhuu.. tak berbaloi sungguh lah.. bukannya kenyang pun.. sekali sekala takpe lahh.. hari2 bleh bankrup kami..

Comments

Suraya Baharun said…
nak try gak lak..nampak sedap je...
Faina Arisya said…
su.. trylah.. sedap gaks.. buat penyejuk tekak..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah