Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Yang dijanjikan..

Seperti yang pernah aku janjikan kat Amiera dulu.. akhirnya.. dapat juga yang Amiera impikan.. itupun bukan senang aku nak beli utk dia.. semuanya bersyarat.. hehehhehe.. dan syaratnya telah dipenuhi walaupun tidaklah membanggakan.. tapi peningkatan tu ada..

Amiera ni mudah leka dan masih dalam dunia kartunnya tu.. boleh dikatakan masih belum matang untuk menempuh dunia persekolahan yang sangat mencabar..

Nak tak nak aku kena push dan bagi semangat serta ganjaran untuk dia lebih maju ke hadapan.. budak2 sekarang kan jauh beza ngan kehidupan kita dulu2.. anak2 zaman sekarang terutama ibubapa mereka yang bekerjaya.. kehidupan mereka lebih senang.. makan minum terjaga.. persekolahan mudah dan macam2 perkara lagi. .semuanya senang dapat.. compare ngan zaman aku dulu.. nak gi sekolah susah.. makan minum apatah lagi.. mungkin dengan kedaifan dulu mematangkan aku dan membuka mata utk belajar dengan lebih rajin..

Itu yang aku bimbangkan.. nak mendidik anak2 bukannya perkara yang senang walaupun dulu aku tak ada ibubapa yang membimbing.. terpulang kepada diri aku sendiri dan abang yang sentiasa menyokong kuat setiap apa yg aku lakukan.. bukan aku nak salahkan sesiapa.. tapi ini telah ditakdirkan.. aku redha.. dan kejayaan aku sehingga ke hari ini.. sudah cukup bagi aku.. walaupun tak sehebat mana.. walaupun tak menggenggam segulung ijazah.. cukuplah dengan kelulusan yang aku ada.. aku tetap bangga.. tapi bila memikirkan anak2 aku.. aku cukup risau.. mampukah aku??



Berbalik pada apa yang dijanjikan...

Keesokan hari lepas kami gi GH, kami pi cari di sekitar Nilai 3, pekan Nilai sampai ke pekan Salak.. huhuhuu.. last2 beli kat pekan Nilai sajork..

inilah yang dijanjikan..

Dah dapat apa yang diimpikan.. ha ko.. non-stop main basikal kat perkarangan rumah mak aku.. huuhuhuu...

anak Mama sorang lagi ni.. tunggu besar yer..

Comments

emyda said…
tahniah dapat basikal..hehe
Faina Arisya said…
emyda..

sib baik ada bonus.. anyway thanks..
Suraya Baharun said…
wahhh!!best nye dapat beskal baru...comey beskal amiera...nanti belajar rajin2 k..
Faina Arisya said…
su..

comey basikalnya.. comey gak pulus yg kuar.. huhuhuhu..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah