Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Alhamdulillah.. impian ke-4 tertunai sudah..

Syukur kehadrat Ilahi... dengan limpah kurnia-Nya.. telah memudahkan segala proses untuk mendapatkan perlindungan yang terbaik untuk anak2 aku..

Memandangkan en hubby dah bertukar tempat kerja.. so, kemudahan dari segi perubatan amatlah terhad..

So, salah satu azam dan impian aku tahun ini adalah untuk mendapatkan perlindungan perubatan untuk anak2 aku..

Merata aku cari informasi mengenai perlindungan perubatan.. sampai ke forum di opis aku sendiri.. kat situ baru aku tau.. budak satu jabatan dah jadi agen.. aku agak berminat ngan insuran yang ditawarkan.. cuma hospital pakar An-Nur tiada dalam senarai panel.. mula2 aku frust jugaks.. last2 berdiskusi through email dengan dia.. aku berminat nak dengar secara detail.. dan melalui benefit yang ditawarkan.. terus aku setuju ambil pakej perlindungan, medical card dan pendidikan.. dan alhamdulillah... polisi dan medical card telah aku terima..


Alhamdulillah.. mungkin Allah nak tunjukkan jalan.. dengan adanya medical card ni.. mudah untuk aku dapatkan rawatan untuk penyakit Fateh di mana-mana hospital swasta.. alhamdulillah... aku tak perlu risau lagi..

syukur alhamdulillah..

agen sangat2 berbesar hati bagi diari ni..

Dan aku cuma perlu tunggu 3 bulan jerk lagi untuk membolehkan medical card aku boleh digunapakai kecuali kes kemalangan..

Yerlah kan.. appointment aku jumpa dr hosp putrajaya pun lagi 2 bulan.. pastu tak sure lagi boleh operate ke tidak.. kalau dr suh datang lagi beberapa bulan kemudian.. ntah bilalah Fateh boleh operate.. dari tunggu lama2 sangat.. baik aku proceed ke hosp swasta.. lagi cepat..

Apa pun.. aku bersyukur kerana ada hikmah disebalik sesuatu kejadian.. dan nasihat aku pada semua.. kalau suami/isteri mempunyai panel kat mana-mana hospital swasta... dan boleh cover semua kos perubatan anak2.. alhamdulillah coz itu yang berlaku pada aku sebelum ini... dan jika tidak mempunyai panel mana2 hospital atau tak boleh cover semua kos perubatan (itu yang berlaku pada aku sekarang).. aku sarankan sangat2 untuk mendapatkan perlindungan perubatan untuk anak2.. coz why?? coz malang tak berbau...

Hospital kerajaan kan ada... aku akui.. aku kakitangan awam dan kos perubatan adalah percuma di mana2 hospital kerajaan...tunjuk jerk MyCard.. dan ramai pakar dan banyak kemudahan di hospital kerajaan.. itu aku tak nafikan..

Tapi... aku dah terbiasa di-swastakan.. dan tak salah untuk aku mendapatkan perkhidmatan yang terbaik untuk anak2 aku selagi aku mampu... hehehhehe.. aku suka dapatkan perkhidmatan perubatan yang cepat coz aku nak anak2 aku cepat sembuh.. aku tak sanggup tunggu lama2.. ada pro dan cons.. terpulang pada diri masing-masing..

Oh ya.. selain perlindungan perubatan, insuran yg aku ambik ni juga cover kecederaan, kemalangan, nyawa.. dan juga sebagai salah satu simpanan utk anak2 aku.. selain tu banyak lagi benefit2 yg disediakan.. kang aku cerita panjang lebar.. kalah pulak agen insurans tu karang.. hehehhehe..

Apa pun.. fikirkanlah yang terbaik untuk anak2 kita..

Jika korang berminat nak dapatkan perlindungan insuran utk anak2 anda.. aku suggest sangat2 dengan insurans Prudential BSN Takaful.. kalau korang tak tau nak cari agen2 di luar sana.. korang boleh deal ngan agen aku ni.. dia memang friendly.. senang sangat2 deal ngan dia.. akan menjawab segala persoalan yg diutarakan.. kalau berminat.. bleh contact aku arina_melissa_idayu@yahoo.com untuk mendapatkan email/no. telefon agen aku tu..


  
flyers.. nak tengok lebih jelas bleh klik kat pics utk big view.. tak faham?? bleh tanya kat agen aku tu..


Aku pilih agen ni sebab senang coz dia sendiri keje gomen.. duk kat Putrajaya gaks.. anything happen senang nak cari dia.. tak lari mana pun.. cari jerk kat Putrajaya ni.. tak pun mai jerk kat opis aku ni.. tak payah pening2 nak cari jauh2..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah