Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Buah apa kah ini??

As salam...

Lama siot aku menyepi... huhuhuhu.. keje programming aku pening sket.. so, takde mood nak update blog.. alhamdulillah.. dah settle.. jap lagi aku submit.. kalau aku submit awal2.. mesti datang fail baru.. letih ooooo otak aku ni.. non-stop berfikir.. so, kasi segar dulu dengan update blog kesayangan aku ni..

Kan n3 sebelum ni pasal misi ke Sauk.. dan di Sauk kami disajikan dengan buah tempatan.. first time jugak aku tengok buah ni... rasanya not bad.. Fateh pun suka..

kulit dia yg tebal dan keras..


dalamnya sangat putih gebus.. kecil molek.. manis2 masam.. macam manggis pun ya.. 

buah apakah ini???

cer teka.. cer teka..


....





...





..





...




...




walaupun aku orang kampung... tapi aku tak pernah jumpa..





...






...




...






...






...






...






...




Namanya seperti sebuah daerah di Johor..


...






...





...




...




...





alah.. tak yah pening2... google jer ni.. 




....






....






...





...






....BUAH TAMPOI...


Sekian, terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah