Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kisah panas.. kisah bengang..

Salam pagi Jumaat..

Aduilaaaa... tengah malam semalam panas yang amat kat rumah... tak lena aku tidur.. sekejap2 bangun.. Fateh pun merengek2 kepanasan.. kipas kat dalam bilik alahai... slow motion walaupun dah maximum.. ada kipas kecik tu pun belum tentu bleh dapat menyejukkan bilik.. dahlah aku tidur bukan di bawah kipas.. aduilaaaaaaaaaa... sekejap2 aku bangun baring kat sebelah Fateh.. pastu bangun balik tidur sebelah Amiera... hehehehhehe.. tapi tak lena gaks.. last2 tukar tempat tidur ngan en hubby.. terkejut en hubby aku agaknya sebab kena kejut tengah2 malam.. bila en hubby selak langsir.. barulah rasa sejuk sket... huhuhuhuu.. barulah lena hingga alarm aku berbunyi...

Tu kisah panas.. ni kisah bengang laks..


Semalam.. aku beli Chicky Meals utk anak2 aku.. so, biasalah kan.. kena beratur kat KFC tu.. service budak2 pelayan tu amatlah slownya.. bukannya sorang yg jaga tau.. tapi 2 orang satu kaunter..

So, dah dapat semua... baliklah rumah dengan senang hati.. mesti budak2 seronok dapat Chicky Meals.. dapat mainan sebenarnya yg buat diorang seronok..

Bila aku bukak jerk kotak... hanya ada mainan dan fun fries.. ayam goreng langsung takde kat dalam 2 kotak tu.. aku tak puas hati.. dahlah buat keje lembab!! takkan isi dalam Chicky Meals pun tak tau.. hish.. geramnya aku...

utk anak2 tersayang..

 nak makan apanya camni!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

Cepat2 aku ambik laptop nak cari no telepon KFC kat Alamanda.. nasib baik ada.. terus aku call.. ada sorang staff perempuan yang jawab.. bila aku buat aduan.. dia terus minta maaf.. dan mintak aku datang balik utk tuntut ayam goreng tu.. dahlah aku takde resit sebab resit akan diberi kalau kita minta kan.. dia siap bagi nama dia dan mintak aku jumpa manager yg bertugas esoknya.. huhuhuu... tak kira aku mesti tuntut!! ingat murah ke Chicky Meals tu.. nasib baik staff tu layan aku baik.. bagus2.. good service!.. macam nilah.. baru senang hati aku..

Comments

Suraya Baharun said…
kfc alamanda memang lembab la kak ina...su pun pelik..tak ramai org pun cam tu jugak...
Faina Arisya said…
su..

camtu eh.. kina jarang sangat makan kat situ.. sebab crowded..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah