Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pekena Nasi Arab @ Saba

Baru2 ni my SIL datang Putrajaya..

So, my en hubby berbesar hati nak belanja kami makan.. aku proposed ler makan Nasi Arab.. asyik dok dengar cerita2 orang jerk kan.. nak lah jugak rasa sendiri kan..

Lepas maghrib bergegas ke Cyberjaya.. dah lah first time nak makan.. jenuhlah cari kedai Saba.. kalau ikutkan Cyberjaya tu idaklah besar mana.. tapi bila dah malam ni.. susah sangatlah nak mencarinya..

Jumpa satu deretan kedai ni.. tak jumpa2 jugak.. tanya orang.. kata sana.. tanya orang lagi.. kata sinun.. ntahlah.. last2 ikut kata hati jerk.. sempat lagi aku google.. nak gps tak reti pulaks.. nak view google map.. slow motion.. aduiiiii... dapat alamat jerk.. bila jumpa satu deretan kedai ni.. en hubby perasan nama blok.. sib baik.. last2 jumpa jugak.. agak terkebelakang sket bangunannya dari jalan utama..



Sampai kedai.. pergh!! ramai siot.. semua meja full.. sib baik kami tunggu tak sampai 5 minit dah ada orang keluar.. sib baik.. pastu order lah apa yg patut..

Sekali yg di order pun sampai.. banyaknya nasi.... aittttt... kosong jerk!! kuah2 tak de?? hehhehehehhehe.. jakun laks aku.. hanya berbekalkan cili ala2 sambal belacan..

Bila di suap nasi tu ke dalam mulut... hmmmmmm.... lembutnya nasi... sedapnya.....

Lama2 aku makan.. aku jadi muak.. memang aku tak boleh sangat makan makanan belah2 sana.. sedangkan kari aku kureng... beriyani pun aku kureng... apatah lagi nasi Arab.. hehehhehehe.. memang tekak aku tekak orang kampung.. nasi putih jugak yg sedap!!

So, meh tengok antara menu yg kami order..

roti ni besar gedabak.. kalau time panas2 sedaplah makan.. kalau dah sejuk...kureng dah kesedapannya..

ayam banjir namanya kalau tak silap.. my SIL yg order.. sejemput jerk ayam tu kat situ.. kata banjir.. kuah takde pun..

kambing apa ntah namanya... pun sket jerk daging kambingnya.. tak padan ngan nasi yg banyak...

ayam barbeque.. tengoklah nasi dia tu.. panjang2...

Sos dia pulaks.. not bad.. rasa masam cuka.. uiiiiii... memang tak boleh makan banyak2... nanti pedih perut..

Overall.. memang sedaplah nasinya.. kalau nak makan selalu tu memang tidaklah.. boleh pengsan aku.. kalau tak pun muka aku boleh terus berubah jadi orang Arab. amacam care??. kwang.. kwang.. kwang... ada hati konon!!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah