Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Rania..

Ehem...

Kalau tudung eksklusif ku ini Rania Fareeda.. muka aku pun mestilah bersalut ngan Rania jugaks kan.. Safi Rania Gold.. baru padan.. baru naik serinya.. baru ngam2 soi.. huhuhuhuhu... amacam care??

Takde makna ok!!

Kalau muka tu dah tak lawa.. ko pakailah apa pun.. totap tak lawa... banyak cantik! bajet artis konon! pigi dah.. muka dah berlubang ala2 bulan separa mengambang.. muka kurus mencengkung macam kanta cekung.. mata dah ke dalam macam tengkorak!! mata dah gelap macam Panda (opismate aku cakap!! huhuhu.. siap ko N)... ada hati konon!

Eh.. pesal pulaks.. suka hati aku laaa... muka aku! duit aku! ada aku kesah! yang penting aku happy ngan muka aku!!.. kurus ke cengkung ke keding ke.. fedulik! dah Allah nak bagi camni.. nak wat camno!.. ko kesah?? ko nak kesah apanya.. aku tak pakai duit ko pun.. aku tak kacau ko pun.. syuhhh.. syuhhh.. syuhhh.. pi main jauh2.. kacau lah lalat ni..


Sila abaikan yg aku melalut sebelum ni... hehehehhe.. saje nak gediks.. eh..eh.. ko kesah??


Actually.. aku nak citer pasal produk Safi Rania Gold ni.. dah tak tau nak update apa kat blog ni kan.. aku ceritalah yg merapu merapan..

Tadi masa lunch hour aku kuar JJSP (Jalan Jalan ShopPINK).. sejuk banget sih di kantor!! nggak bisa lama2 kesejukan.. luluh tulang temulang gue... hish.. hish.. dengar dek kakak2 seangkatan.. mampos aku kena perli!

So, aku jalan2.. pusing2 kat Watson.. pastu aku keluar balik.. aku tak tau sebenarnya nak beli apa.. aku masih blur!

Pastu aku pi tingkat lain beli Waffles ngan Jambu.. masih tak lapar coz pagi tadi dah sapdek nasi lemak ngan nescape pahit!!.. ayoyo.. itu nescape banyak pahit!! susu sudah habis ka? tara cukup kalu.. letak shikit2 sudahlah itu nescape.. ayoyo ane.. mau kasi mati ka?? baik you bisnes mineral water.. ammma... very perfect!! aciiii.... ini waffles sangat manis.. boleh kena kencing manis woooooooooo... i punya gigi manyak sensitip.. manis sket kalu.. boleh kena gangren oooooooo...

Aku turun balik.. teringat cakap anak dara aku tu.. kalau aku dok bising2 suh sapu cream kat leher.. mulalah dia membebel.. Mama kata nak beli cream!.. arghhh.. sudah.. janji kena tepati!.. aku terlupa sih.. cepat2 aku masuk semula ke Watson.. mintak kat pharmacist.. dah alang2 aku beli something.. jalan2 lagi second round dalam Watson tu.. nampak promosi Safi Rania Gold utk serum.. bleh dapat 5x point.. bagus2.. bolehlah aku beli coz aku tak pernah beli lagi serum ni.. apa kes! camna nak berkesannya..

So, utk set Rania Gold ni.. serum ni lah yg paling last sekali aku beli sebab mahal sangat!!.. cam tak berbaloi jerk nak di sapu kat muka aku yg tak seberapa ni.. takut2 lagi menjahamkan.. but for this time.. i would like to try.. uhhhhh... harap2 bertambah2lah emas 24K kat muka aku ni... hohohohohho.. perasan!!

Untuk rekod.. cewah.. siap ada rekod lagi tu.. aku start beli produk Rania since end of Oct last year.. mula pakai a week after.. masa tu aku cuma pakai pembersih muka, toner, pelembab dan krim muka.. effect?? biasa2 jerk..


semangat nak cuba produk baru.. pompuan... pompuan.. pantang ada iklan menarik!


Sebulan kemudian.. aku beli pulaks pelembab malam.. haaa.. start jerk aku pakai pelembab malam ni.. makin berlembab2 muka aku ni.. makin subur ngan jerawat2.. huhuhuhu.. tak usah ko jemput.. dia akan datang sendiri tanpa diundang.. terus aku stop pelembab malam..


Pastu aku beli pulaks eye cream dan scrub..

suka pakai scrub.. muka rasa bersih sangat2.. eye cream ni masih tak berkesan kat mata aku yg lebam macam panda ni.. mana nak berkesannya weii.. pakai sekali sehari.. apa kes??


dan keberhasilannya??
 
bila aku pakai beauty cream tu.. di sapu pulaks compact powder Simply-CT... adalah sket2 nampak kelainan.. tapi bila ko cuci muka baliks... arghhhhh... buruks!! tak suka.. tak suka.. bila Nano emas 24K nak kasi muka aku muda jelita ni wei!!! takkan tiap2 hari nak sembunyikan muka aku yang buruks ni disebalik mekap2 itewwwwwwwwww.... grrrrrrrrr...

apa?? nak tengok muka aku??? tok sahlah.. mimpi jerlah yerk.. kang terperanjat beruk laks korang nanti ngan rupa ku yang dah bertukar ke emas 24K.. kwang.. kwang.. kwang.. laku apa! lebih mahal tau dari emas 916..

and the last thing yang aku beli adalah...serum Rania Gold.. ada percuma gel pembersih..

pasni muka aku tak berseri2 muda jelita ngan emas 24K.. aku tak taulah.. nak kena menuntut ilmu penaik seri tujuh telaga kot.. huhuhuu.. dak aihhhh.. syirik.. syirik..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah