Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Sayangilah anak anda..

Kali ni aku nak cerita pasal isu kedua pulaks..

Dalam masa yang sama.. aku geramkan ngan 'brother' dan wanita mengandung tu... aku toleh mata ke tingkap..

Dan.. satu keadaan di mana.. aku sangat2 bimbang dengan keselamatan seorang ibu dan anak perempuan di atas motor.. si ibu dengan lajunya menunggang motor.. si anak berada di bakul depan tanpa 'helmet'.. diulang.. tanpa 'helmet'..  berada di laluan kanan.. dengan jalan raya yang dah dibanjiri dengan kereta2 bermacam2 jenis.. semuanya memecut laju utk sampai awal ke rumah masing2..

Aku kalau tengok sesuatu yang mencurigakan... mesti aku akan berfikiran negatif.. tak kisahlah negatif pun.. sebabnya kalau terjadi sesuatu yang tak diingini.. nak salahkan siapa?? lebih baik mencegah dulu sebelum terjadi sesuatu yg buruk..

Aku mula bermonolog sendiri..



aku cuba mencari jawapan.. kenapa kakak tu naik motor?? kenapa tak naik bas?? kan lebih selamat dan lebih jimat... adakah kerana untuk mengejar masa??? yerlah kan.. kalau naik motor cepat sket sampainya compare naik bas.. mungkin jugak rumah akak tu jauh.. macam2 yang aku fikirkan.. sibuk jerk fikir masalah orang... hehehhehehhe... udah2lah berfikir.. dahlah sepanjang hari kat opis keje kau memikir.. nak sambung pulak berfikir dan bas.. belum lagi berfikir kat rumah... huhuhuuhuu.. mana tak penat kepala otak aku ni.. duk diam2 udahlah kan.. hehehheheh.. tak bolehlah!! aku kalau duk dalam bas tu.. nak2 pulak senyap sunyi jerk.. takde lagu2 berkumandang.. mesti kepala otak aku ni akan berfikir.. takpun ntah apa yg aku angankan..

Sampai jerk kat rumah..

Macam biasa aku pergi ambik Fateh kat blok sebelah.. on the way nak ke taska.. aku nampak kakak tu ngan anak dia sedang bermain di playground.. lorrrrrrrr... kat sini jer ke rumah nya.. so, takdelah jauh sangat.. boleh jerk naik bas.. daripada nak menggadaikan nyawa anak... huh!! nauzubillah... please lah.. tak sayang nyawa ke??? anak bukannya senang nak dapat... kalau dah dapat tu jagalah baik2.. hishhhhhh... ni aku nak marah ni..

Moral of the story... sayangilah anak anda... jangan menyesal di kemudian hari.. malang tak berbau!

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah