Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Aku dah.. Jom Tukar..

Korang??

Apa tu yer?

Haa... pasal MyKad baru laaa..

Memang sesuatu yang tak dirancang..

Kebetulan opismate aku nak gi ambik mykad baru dia... so, alang2 aku pun ikut sekali... bolehlah aku tukar kepada mykad yang baru..

see.. lagi 100 lebih no sebelum di panggil.. 

Sampai2 ambik no.. lama siot.. siap pergi lunch dulu.. pastu tunggu sat then baru no dipanggil.. proses kat kaunter memang sekejap.. isi borang pun simple jerk.. kena isi semula sebab salah isi.. sib baik selai jerk.. pastu pi ambik gambar.. tapi kan.. gambar aku musti buruk sebab aku pakai tudung itam.. dah mcm berkabung laks.. dah macam jerangkung ropanya..

Kalau ikutkan mykad baru tu boleh siap esok.. tapi...

aku ada masalah laaaaaaaaa....

ibu jari kiri aku tak dapat detect atau tak matching ngan yg lama.. huhuhuuu.. aku pun tak tau kenapa.. kulit aku menipis kot... perkara ni memang aku dah lama tau sebab apa sahaja urusan kat bank sebelum ni mesti ada masalah.. nasib baik diorang accept jari kanan...

so, mykad baru aku tu mungkin agak lama jugak akan siap.. sabor jerlah... tapi nasib baik mykad yg lama masih boleh di simpan..

jom tengok ciri2 keselamatan mykad baru ni..

pinjam gambar dari cikgudahlia.com

hmmm.. sebut pasal mykad atau kad pengenalan.. teringat kad pengenalan dulu2.. daripada hanya sehelai kertas sehingga ke zaman cip2 ni..

jom tengok kad pengenalan apa yang pernah aku ada... gambar kat bawah ni bukan kad pengenalan aku yg sebenar.. dulu2 mana tau nak ambik gambar2 ni.. so, bila dah bertukar ke kad pengenalan baru terpaksa pulangkan balik yang lama ke JPN..

ni contoh kad pengenalan masa aku Darjah 6 kalau tak silap... kredit to arkibnegara.blogspot.com
 
pastu bertukar ke kad pengenalan yang colourfull.. 

kecik sket dari yang lama.. kredit to amir5656.wordpress.com

kad pengenalan semasa..

N.. pinjam gambar eh..  kui..kui..kui..

dan bakal kad pengenalan aku..

kredit to www.jpn.gov.my

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah