Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

APC kah??

Huhuhuuhu.. jangan terkezut.......... kawan2 opis aku dah tau.. kawan2 alam maya jerk yg tak tau..

korang rasa apa yerk??


Hello...

Takde makna nak APC ni.. takde makna nak cemerlang2 ni.. keje baru buat sket.. asyik cuti memanjang..  kecoh dapat cover baldu, apa kes... huhuhuuu..

ahhhh.. pedulik.. bukan senang tau nak dapat cover baldu ni.. tak dapat APC pun tak pe.. kasi can kat adik2 opis yg tak dapat APC lagi..

actually dalam cover baldu ni.. ada surat lantikan ko.. hmmmm.. kenapalah lantik aku yerk.. aku kalau boleh kan.. nak duk diam2 jerk kat opis.. pi mai opis nak pi keje jerk.. maleh dah rasanya nak terlibat ngan aktiviti sosial.. tu belum lagi dilantik jadi ketua nak kemas2 sudut bagi tujuan 5S.. arghhhhhh... malasnya aku.. letih dah ngadap programming.. huhuhuhuhuh.. bagi can lah pulaks kat adik2 baru kat opis ni.. grrrrrrrr... tulun.. aku nak relax!!

sijil ni disampaikan sendiri oleh KSU.. huhuuuuu.. dah hampir 7 tahun aku keje sini.. tapi kan.. ni lah first time aku bermesyuarat ngan KSU.. masa KSU lama dulu aku terima sijil APC.. ngan KSU baru ni aku terima sijil perlantikan MBJ.. huhuhuu.. compare opis lama dulu.. KSU pun kenal aku tau sebab aku aktif ngan pelbagai program under kementerian.. tapi sekarang.. duk jerlah depan PC wat programming.. tak banyak aktiviti melibatkan bahagian2 yg lain..

actually aku takut nak pikul tanggungjawab ni sebab aku ni pemalu orangnya.. nak bukak mulut.. alahai.. nak2 pulak depan orang2 besar.. lagilah susah.. tapi nasib baik aku tak dilantik sebagai AJK MBJ... huhuuu.. selamat aku.. yerlah.. aku tengok AJK2 semuanya lantang bersuara.. semuanya berpangkat tinggi... pergh!! hebat sungguh.. rasa kecilnya aku dalam bilik mesyuarat tu.. kalau boleh nak nyorok jerk bawah meja.. takpun tutup muka ngan tudung Fareeda aku tu boleh??? kang tak pasal2 orang cakap.. budak ni buang tabiat ke apa.. hahhahahhaha... poyo kan..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah