Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Basikal Bebas Cukai?

Cuti baru2 ni..

Kami singgah ke Pekan Tanjung Rambutan... yg terkenal dengan bebas cukai.. tapi aku rasa tak semua barang2 kat situ yg bebas cukai..

Biasanya kalau kami balik kampung tak sah kalau tak singgah kat Pekan Tanjung Rambutan.. walaupun pekan tu kecil jerk.. tapi ada nilai yang tersendiri..

berlatarbelakang kan bukit bukau yang merupakan simbol kebanggaan negeri Perak..


setiap kali kami pergi mesti ada pasar tani.. macam2 ada..

Dah alang2 ke sana..

En hubby cari skru kot.. aku tak tau nak sebut apa.. nak betulkan roda kecik basikal Amiera yg dah loose.. sambil menunggu tu... mata aku tertumpu kat satu basikal ni.. kaler biru... i like!.. jenama Oscar.. bab2 brand basikal ni aku tak reti sangat.. asal leh kayuh sudah...  hmmm.. kalau beli untuk Fateh ni bagus jugaks... boleh dia praktis kayuh2.. dahlah kereta sebelum ni tak boleh nak kayuh sangat.. sebab tayar dia plastik.. so bila bertemu ngan lantai.. tak boleh nak gerak sangat sebab licin..

design lama.. asal ado.. kalau beli yg design baru kang.. last2 jahanam gaks..

Bila di tanya harga.. katanya RM90... hmmm... dahlah aku tak survey harga basikal kat internet.. camna ni.. aduiiiii.. nak beli ke tak... katanya lebih murah dari harga kat luar.. pastu apek tu racun pemikiran aku.. tiba2 dia sebut pasal kenaikan gaji kakitangan awam.. katanya lagi pasni harga basikal akan naik lagi...bla..bla..bla.. erkkk!! serba salah dibuatnya...

Mintak kurang pun tak boleh.. kodokut!!..

Nak tak nak aku grab lah satu.. hope murahlah dari pasaran luar especially kat belah2 Putrajaya ni.. nak cari basikal pun susah.. yg ada pun kedai mahal.. arghhh.. tak mampu nak beli mahal2..

Nasib baik masa tengah nak membeli tu Fateh tengah baik punya tidur.. huuhuuhuuh.. konon2 nak surprise kat dia lah kan..

Bila sampai rumah mertua.. en hubby kuarkan basikal tu.. Fateh masih mamai.. bila di suruh naik nak tak nak jerk.. last2 simpan balik dalam bonet..

Then bila kami nak balik semula ke Putrajaya.. masa tengah nak kemas2 barang tu.. aku tanya kat Fateh.. tu basikal kakak kan (sambil tunjuk basikal biru dalam bonet)?? terus Fateh jawab.. ateh unya.. hehehhehe.. tau takpe..

muka syok dapat basikal.. dah terror naik sendiri.. kayuh pelan2.. belum pandai kayuh satu pusingan.. yg penting basikal ni boleh bergerak.. dahlah rumah kecik.. kayuh sket dah kena block!! huwa..huwa..huwa.. kjap2 nanges sebab basikal dah tak boleh nak pusing... huhuuhuhuhu...

kakak lepas gian sebab basikal dia tak boleh berdiri sendiri.. hehhehehehe..

gambar takde kaitan ngan tajuk.. ni gambar di snap dek Fateh.. pantang nampak kamera.. terus dia sibuk nak ambik gambar sekali.. kalau tak dibagi meraung satu bangunan dengar..

Tadi aku saja survey2 harga kat internet.. so far.. yg aku jumpa belum lagi dapat harga semurah tu.. kalau ada pun yg second-hand punya.. dan kalau ada yg seangkatan dan design terkini pun dah lebih seratus hengget..

So, kalau uols nak sruvey harga sebelum beli basikal untuk anak2 ataupun untuk diri sendiri.. bleh lah usha kat mudah.com atau lain2 website seperti di bawah:-

http://neocycle.wordpress.com/

http://www.mawarjinggacollections.com.my/Basikal

http://basikal-pbl.blogspot.com

http://kedaibasikal.yolasite.com/

Comments

Suraya Baharun said…
wahhh!!!best nye fateh dapat basikal baru...murah nye basikal tu kak ina???
Faina Arisya said…
su..

suka sangat2.. murah eh.. ntahlah.. murah kot..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah