Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kunjungan Kedua @ Fiesta Hot Air Balloon

Seperti yang telah di rancang..

Belah petangnya.. kami sampai di Presint 2.. fuhhhh.. jem siot.. mungkin ramai nak beriadah sebelah petang.. jenuh cari parking kat mana2.. setiap ruang yang ada kekosongan dah penuh ngan pelbagai jenis kenderaan.. plan asal nak tengok belon dari dalam kereta jerk.. last2 cari parking jugaks.. tu pun agak jauh dari kawasan fiesta.. so, kami melihat dari kejauhan..

encem boy aku dah ready nak tengok belon.. walhal hari dah nak senja.. apa kes pakai spek ni?

tunggu punya tunggu.. 

 belon tak timbul2.. nasib baik tmpt kami parking tu dekat dengan tasik.. bleh ambil angin petang.. sambil menikmati keindahan Putrajaya..


bau ikan masin laaa... mucuk... tahan jerlah..

Amiera yg snap gambar ni.. dah ada basic utk jadi blogger.. pasni leh sambung menulis kat blog kita ni yer sayang.. 

kesayanganku.. Amiera chekci sebab last-minute nak ikut kami..

tak lama lepas tu.. nampaklah belon naik..

selain belon yang menimbulkan kontroversi pagi tadi.. adalah belon yang kami tengok pagi tu berterbangan di udara.. tapi hanya beberapa jerk yang naik..

kasi rapat2 sket.. nak zoom dekat2 tak boleh dah laaa.. kamera aku ni bukannya canggih bebenor.. takde nya DSLR.. hat cikai2 jerk..

ni jer yang comel..

so, sambil menunggu belon2 lain ke udara.. kami berposing di senja nan merah... dan cubaan aku dengan kamera cikai aku tu..

tantek tak??

dan gambar yang aku suka...

hehehhehe...

dan gambar yang paling aku suka lepas aku edit sket2 jerk.. aku bukannya kreatip pun..

amacam bleh jadik nobelis tak??

Sampai ke sudah.. dah nak maghrib.. belon tak muncul2 jugak.. frust sungguh lah.. last2 balik.. nak balik pun jem.. dari kejauhan nampak sekumpulan belon2 bercahaya.. lor.. kat situ rupanya.. tak sempat aku nak snap gambar dalam jem2 tu.. nak parking tok sah cakaplah.. full!

Tak puas hati lagi.. ngendeng2 lagi kat en hubby sebab aku tak dapat tengok belon2 yang kreatip2 ni.. bersemangat nak pergi awal pagi esoknya.. adakah tertunai hajat aku??

Kat rumah.. dalam kul 9.30 kot aku dengar bunyi fireworks.. dari balkoni rumah aku nampak gaklah fireworks tu.. tapi tak syiok.. kalau ngadap betul2 lagi best..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah