Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Kunjungan Pertama @ Fiesta Hot Air Balloon

Salam semua...

Huhuhuhu.. sibuk sket laa pagi ni.. nak kena siapkan dulu keje2 programming baru leh sambung part-time job aku... update blog.. gambar2 banyak pulaks nak kena edit.. tengok blog kawan2 dah update pasal Hot Air Balloon baru2 ni... aisehmen... tak leh jadik ni.. aku pun nak cerita gaks..

Seharusnya.. walaupun apa2 aktiviti kat Putrajaya ni dah start lebih awal.. tapi kami hanya boleh pergi waktu cuti sahaja.. hari bekerja memang tak dapek lah..

Tahun lepas dan tahun sebelum tu agak mengecewakan aku.. bleh baca n3 2011  dan n3 2010 aku dulu..

Dan tahun ni..


adalah kali yang ke-4.. maknanya dah 3 tahun berturut2 aku pi tengok fiesta ni.. berkobar2 sih nak tengok.. tak nak lepaskan peluang..

Kami dari rumah dalam pukul 8.30 kalau tak silap.. itupun aku rasa dah lambat.. anak teruna aku sorang tu susah sangat nak suruh dia mandi.. tapi kalau dah mandi.. susah pulaks nak kuar dari bilik air.. huhuhuu.. tension aku..

Sampai jerk kat tapak fiesta lebih kurang kul 9.. nampaklah beberapa belon tapi tak semuanya berterbangan di udara.. ada satu belon tu buat kontroversi.. huhuhuu.. nanti aku tunjuk gambar yang mana satu ya..

eh.. eh.. banyaknya belon... hehehhehe.. macam ni lah..

belon gergasi..

wajib bergambar kat sini.. nasib baik tak ramai yg beratur..

pengunjung semakin ramai..

belon pelangi..

belon aiskrim..

adikkkkkk.... awat muka camtu.. dah macam anak Cina mana pulaks ni..

kakak yang sentiasa sopan... chumel..



apa nama menda alah ni yer? kes malas nak google..

ada jugaks kenangan ngan belon2 ni..

menangis2 nak menda alah ni.. haiiiii.. sabar jerlah.. so, korang2 yang bawak anak2 tu make sure poket ada pulus ya.. kesian diorang tau kalau tak dapat.. harga pada aku mahal lah sebab tak berbaloi.. kalau sorang jerk tak pe jugaks.. si kakak pun buat muncung... aduiiii.. anak2 ku.. tak sampai hati mama ko ni.. terpaksa minta kurang ngan penjual tu..

amboi.. lawan tokei nampak.. 

Lepas keje aku snap sana sini.. kami pi breakfast dulu..

ni ler belon yang wat kontroversi..
 
apa yang korang nampak.. jangan tengok belon hujung tu.. perasan tak ramai orang kat situ.. tengok belon yang atas orang ramai tu.. bleh laks belon tu landing kat tengah2 antara gerai2 makanan.. sib baik tak landing kat bumbung orang tengah makan.. takes time jugaks belon tu nak naik baliks..

Pastu round2 kawasan sekitar tengok aktiviti yang ada..

Dubai...

eh.. eh.. same color.. bleh jadi duta belon Dubai ni..

budak2 suka la dapat main.. mak apak eh dah paneh ni!

kakak muka excited..adik tak nak main.. takut gamaknya..

ingatkan nak naik heli.. tapi erkkk.. RM130 per pax.. rasa tersekat air liur kat tekak... mahal nak mampos.. kalau 4 orang dah berapa?? bleh cover duit belanja dapur aku utk 2 bulan woooooooo...

encem boy very happy coz dapat belon hero kesayangan dia.. 

Dalam kul 11 kami chow cin chaw.. dah takde apa sangat.. bosan sebab belon tu takde corak yang menarik perhatian sangat!

Pastu siap ngendeng2 kat en hubby.. ajak dia sekali lagi.. mungkin belon2 yang macam2 design akan dilepaskan belah petang...

So, apa cerita kunjungan kedua aku?? tunggu next n3 kay.. daaaaaaaaaaa...

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah