Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

OnAir

Halllloooooooooooo...

Korang2 tengok tak semalam siaran OnAir sesi pemilihan dan penyingkiran kat Channel AstroRia??

kredit to Astro

Baru2 ni aku tengok sekali imbas jerk siaran tu.. then kemudiannya.. tengok pulaks tugasan pertama diorang sebelum peringkat penyingkiran untuk memilih yang terbaik.. tapi aku sempat tengok hat peserta lelaki jerk... huhuhuhuhuhuhu...

Tugasan pertama diorang ialah menggayakan penampilan masing2.. especially dari segi pemakaian.. tak kurang juga menjaga penampilan wajah.. siap bedak2 ko.. yg tak pernah bermekap.. haaa... time ni ler nak jadi ala2 pompuan kan..mana yg bernasib baik dapatlah pujian dari juri.. tak ingat dah sapa.. ada yang dikata cantik.. jelita... huhuhuuhu.. takde pulak di katakan tampan... confuse aku.. tang mana cantik pun aku tak tau.. mungkin sebab hover sangat mekap.. tu yang jadi terlebih tampan.. hehehhe..

Tugasan yang paling kelakar masa diorang kena temuramah selebriti dan personaliti yang terkenal.. siap ada yang tersasul nama pun ada.. bengang jerk yang kena temuramah.. alamak.. camna nak jadi pengacara macam ni.. nama pun tak tau.. haru!

Yang tak tahannya.. bila salah seorang peserta cuba digoda dek Rozita Che Wan.. tapi tahan sabar jerlah dik yer.. buat2 kewl... dalam hati siapa yg tau.. sib baik tengah dalam rancangan OnAir.. huhuhuuhuh.. kalau tak tu.. Rozita Che Wan dah lari dulu gamaknya..

Then semalam pun..



Kebetulan dok tukar2 Channel.. jumpa lagi siaran OnAir ni.. ntah ulangan ke ntah tidak.. aku pun tak sure.. siaran semalam pun berkenaan peserta lelaki.. 10 orang akan dipilih untuk berentap dalam rancangan OnAir nanti.. masing2 nak pertahankan diri.. ada juga nak mengena peserta lain.. Aznil pandai psiko peserta2... huhuhuhuhuh...

Seramai 10 orang peserta yang terpilih tu.. bagi aku semuanya ada bakat masing2.. dan kebanyakan peserta encem2 belaka.. bijak dan berpesonaliti menarik.. adalah sorang dua yang ada sedikit kekurangan dari raut wajah.. tapi itu bukan satu tiket untuk kecundang dalam OnAir..

Tahniah pada juri iaitu Aznil dan Suhaimi kerana bijak memilih calon yang benar2 layak dalam pertandingan OnAir.. korang nak tau sapa?? aku nak sebut nama pun aku lupa.. hehhehe.. cari gambar kat google pun tak banyak.. so, tunggu jerlah kat website Astro nanti ya..

Memandangkan MasterChef Malaysia dah habis.. best jugak kalau layan citer OnAir ni.. peserta semuanya sweet2.. alololololo..

Oklah.. nak balik dah ni.. sebelum tu nak kasi iklan sket.. kepada semua muslimat yang berbakat dalam bidang keagamaan.. blehlah mencuba nasib dalam Imam Muda tak lama lagi..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah