Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Pak sedara baru kawen??

Lepas jerk kenduri kawen sepupu aku tu.. kami pi kenduri kawen pak sedara aku pulaks..

Macam mana eh nak cakap.. tuk sedara tu sepupu kepada arwah nenek aku.. so, anaknya adalah dua pupu kepada mak aku.. dan dia adalah pak sedara dua pupu pada aku.. betul tak ek..uihhh... susah jugak eh pasal salasilah keturunan ni.. ni baru dua pupu.. kalau dah berpupu2.. hehehhehehhe.. silap2 bleh jadi kupu2..

Memandangkan kami dah agak lewat sebab lama kat majlis sepupu.. pengantin pun dah sampai.. tetamu pun dah tak ramai.. ok jugak kan..

Lepas makan2 tu.. tiba2 ada sorang pompuan ni tegur aku.. mula2 aku tak cam sih! pastu baru aku teringat... kawan sekolah dulu2.. kenal dia sejak Form 2 kalau tak silap.. lepas SRP terus lost contact.. dah 20 tahun lah rasanya tak jumpa.. walhal aku selalu gaks pergi taman tu tapi tak de rezeki nak jumpa..

caittt.. gambar candid di snap dek Amiera.. nasib baik masih sopan aku makan.. huhuhuu.. kalau tak nganga tak hengat!

Dia pun ingat2 lupa.. nak tegur aku pun takut2 katanya.. takut salah orang... hehhehehehe...



Lanni masing2 dah berusia.. masing2 dah berkeluarga.. hehehhehe.. seronok gaks kan jumpa kawan2 lama.. cerita ceriti kisah2 lama.. hehhehehhe.. tapi masa tak mengizinkan.. walaupun singkat tapi satu kenangan yg sangat indah.. seronok punya pasal sampai lupa nak ambik gambar ngan dia.. hish!! aku ni kan.. kalau excited sampai lupa semua benda..

Lepas tu snap gambar sat ngan pengantin aka pak sedara dua pupu aku yang muda dari aku.. actually aku tak pernah pun tegur dia.. lagipun jarang nak jumpanya.. nama dia pun aku tak tau.. nak panggil apak seganlah pulaks... hehehhee..

tinggi Fateh dah hampir separuh tinggi aku..

Hmm.. overall.. satu hari dua majlis yang berbeza.. konsep yang berbeza.. satu berkonsepkan bandar.. dan satu berkonsepkan kampung.. di bandar hanya melayan tetamu yg datang.. di kampung lebih kepada gotong royong sesama jiran.. di bandar kena ada pulus yang banyak.. di kampung kena banyak budi bahasa.. masing2 ada keistimewaan.. apa pun.. hasrat dan hajat tertunai sudah.. utk meraikan raja sehari..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah