Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Ya Allah.. lindungilah rumahku..

Bimbang... cukup bimbang dengan keadaan di taman rumah aku.. semakin banyak kejadian2 pecah rumah..

Dan yang terbaru sangat mengejutkan.. pada aku ia adalah satu kejadian yang pertama seumpama itu kat taman..

kredit to http://media4.mynewshub.my

Mangsa adalah pelajar2 perempuan.. mereka telah di samun pada awal pagi dan hampir di rogol.. menurut sumber, kerugian dianggarkan 20K.. dan penyamun adalah warga asing..

Nasib baik jeritan mereka di dengari oleh beberapa jiran.. diorang mesti trauma dengan kejadian yang menimpa.. dan mereka telah pun berpindah ke asrama..

Pengajaran dari peristiwa ini.. pentingnya kerjasama semua pihak terutama sesama jiran.. dah takde istilah jaga tepi kain orang pada zaman kini.. keselamatan lebih utama.. yg lain2 terserah kepada pihak taman sendiri untuk menguruskan yang terbaik..

Dari kejauhan aku mendoakan semoga adik2 yg menyewa rumah aku tu sentiasa di lindungi dari anasir2 jahat..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah