Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Warded 2012

As salam semua...

Fuhhhh... lama siot aku tak muncul... windu aaa nak update blog.. huhuhuuu... dah seminggu lamanya.. nan ado maso nak update.. nak2 pulaks bila Fateh masuk wad baru2 ni.. masuk opis jerk hari Selasa lepas.. bertimbun fail dah menunggu aku.. hmmm.. tapi.. small matter maaa.. hari ni dah settle.. baru lah lega sket nak buat keje2 lain especially update blog kesayangan aku ni..

Baru jerk plan tahun ni nak pecah rekod.. Fateh tak masuk wad.. hmmm.. kita hanya merancang kan.. tapi yang menentukan segala2nya adalah Dia yang maha Esa..

Bermula demam panas Isnin minggu lepas.. ingat tak n3 sebelum ni.. kalau tak tau pandai2lah korang scroll down citer2 sebelum..

Lepas makan beberapa kali antibiotik.. demam Fateh masih tinggi.. tu yang buat aku risau.. nak tak nak petang Khamis tu aku ajak en hubby pi bawak semula Fateh ke AnNur untuk buat ujian darah.. risau kan.. macam2 hal sekarang ni.. nak2 pulak berkaitan dengan denggi..

Masa aku bawak Fateh demam dia dah cecah 39.7 kalau tak silap.. bila masuk jerk bilik dr biasa.. bila dia check demam.. suhu dah cecah 40 darjah.. selain mintak buat ujian darah aku mintak dr bagi ubat punggung..

Masa ambik darah tu.. en hubby yang pergi.. aku temankan Amiera kat luar.. tak nak ramai2 kat dalam bilik emergency tu kan..


Dari luar.. aku dengar suara Fateh menangis2.. sian dia.. kalau dia nampak aku lagi lah haru.. baik papa dia yang uruskan.. takdelah aku sob.. sob.. kan... hehhehehhe..

Lepas habis tu.. sian anak aku..  rupa2nya dia kena mandi.. hehhee.. sebab panas dia melampau kan.. nurse tu basahkan kepala dan badan dia.. yg kelakarnya.. bila nurse tu kuar.. terus dia tunjuk kat aku.. nurse tu yang buat kat dia... hehhehehehhe.. nurse tu pun perasan..  bih kurang camni lah ayat dia.. 'oooo.. ngadu kat mak eh..'..

Bila jumpa dr semula.. dr sahkan kandungan darah putih fateh dah melebihi paras normal.. agak tinggi.. dr suggest masuk wad.. asalnya pakar paediatrik on call dr Arbaiyah.. tapi kami nak dr khairul.. sib baik dr khairul available.. dia pun tak kisah.. tapi standardlah kan.. kena caj lebih laa.. aku tak kisah.. yang penting Fateh di bawah pemantauan dia..

Masa kat wad jugaks.. agen insurans kami datang melawat.. bagus.. bagus.. bagus.. dia seorang yang amat commited.. tak rugi aku lantik dia..

Dipendekkan cerita.. lepas 3 hari kami berada di wad.. Fateh beransur pulih.. punca penyakit Fateh adalah disebabkan Adenoid.. infection pada Adenoid menyebabkan hidung Fateh tersumbat.. hingus dia susah nak keluar.. lepas diberi macam2 antibiotik.. baru kurang sket.. hingus dia bercampur darah pun dah bleh kuar..

pics search kat google..

wad ni jugak aku duduk masa Fateh dilahirkan..

lepas tangan kena cucuk.. nanges tak ingat.. pastu happy balik..

alololo.. pandainya posing...

masa ni dia demam.. asyik merengek jerk.. kena kurung sebab lasak sangat.. asyik nak turun jerk.. dia pun dah boring asyik duk atas katil..

menghilangkan kebosanan Fateh.. papa belikan macam2..

bila ada lappy.. nak tengok ultraman pulaks.. khusyuk habis..

kesan akibat tempat jarum yang dilekatkan pada tangan.. sampai melecet.. patutlah Fateh asyik sakit2 jerk..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah