Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Anak2 sedara baru..

Di bulan Mei ni.. kawan2 opis aku telah selamat melahirkan zuriat yang comel2 belaka..

Sebut pasal kawan2 di opis ni.. kiranya dah macam family sendiri sebab banyak masa kita habis dengan mereka.. nak2 pulak masing2 duk sekitar sini jugaks.. so, saling kenal mengenali family masing2..

So, anak mereka dah jadi macam anak sedara aku jugaks.. walaupun tiada pertalian darah.. hanya pertalian sedara seIslam.. tapi rasa kemesraan tu dah macam sedara sendiri..

Meh aku perkenalkan anak sedara baru aku yang pertama dalam tahun ni...

Namanya Dalis Sofeeya.. tapi pics takde dalam kamera digi aku.. lupa nak bawak kamera masa ziarah opismate aku tu.. lahir pada 17 Apr di klinik pakar swasta Seremban.. secara ceaserean..

Anak sedara yang ke-2..

Hanan Zulaikha.. lahir pada 7 Mei.. di Hosp Putrajaya.. seberat 2.75kg secara normal..

Anak sedara yang ke-3..

Nama masih belum disahkan.. lahir pada hari ini 14 Mei di Hosp Serdang.. seberat 3.89kg secara normal..

Tahniah diucapkan kat opismate aku yang telah selamat melahirkan baby2 yang comel2.. ada yang dah dapat sepasang.. ada yang dapat yang diimpikan.. semuanya happy laaa... aku pun tumpang gumbira.. bila tengok baby2 ni kan.. hmmm.. nak baby jugakkkkkkkkkkkkkkk... en hubbyyyyyyyyyyyyyyyyyyy... gediks!

So, next baby InsyaAllah.. masih ada 3 lagi dalam rahim ibu masing2.. ramai sungguh baby tahun 2012 ni..

Comments

Suraya Baharun said…
banyak nye anak sedar kat ina...hiihii...comey nye baby2 ni kan...kita pulak yang excited...
Faina Arisya said…
su..

ramai kan? semua baby comey2.. tulah pasal kan.. kita pulak yg lelebih..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah