Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Jalan2 @ Ikea

Aktiviti Sabtu lepas..

Lepas kami pi melawat kembar tak seiras aku aka ibu angkat Amiera yang telah selamat melahirkan baby girl baru2 ni.. kami meneruskan aktiviti jalan2 kali ni ke Ikea..

Lama sih tak ke Ikea.. kalau tak silap aku since Amiera 3 tahun kot.. sejak dari tu kami tak pergi2 dah.. sebabnya Amiera ligat.. berlari sana sini.. aku naik risau ngan barang2 kat Ikea tu..

Memandangkan Amiera pun dah besar.. Fateh rasanya boleh dikawal.. tak boleh kawal pun buat2 jerk bleh di kawal.. hehhehehe... perjalanan nak ke Ikea tu kami main hantam saja.. memang tak ingat jalan.. nasib baik jumpa jugaks.. fuhhh.. kalau tak tu memang patah balik lah jawabnya...

Yang tak syoknya ke Ikea ni.. nak kena lalu semua tempat baru boleh keluar.. letih ooo berjalan..

muka sedih sebab?? alkisahnya ada sorang budak tu kacau belon dia.. lepas tu mak budak tu larang lah budak tu.. then budak tu nanges.. so, Fateh pun sebak gaks.. mungkin dia ingat dia lah punca budak tu nanges... huuuuuhu..so sweetttttttt.......


  
masih blur..

Kami takde lah beli apa sangat.. mana yg terbekenan jerk.. yerlah kan.. tujuan bukannya shopPINK sesangat tapi jalan2 sajork.. lagipun tak bleh lama2 kat dalam Ikea ni.. anak2 dah tak boleh di kawal.. nak2 pulak bila sampai kat department budak2.. macam2 mainan ada.. si kakak memang hover sungguh!! adik pun pantang nampak kakaknya ligat.. dia pun panas punggung laaa..

 en hubby pi antar barang dalam kereta.. aku dah sakit2 kaki time ni..

Lepas kuar ke Ikea tu.. kami pergi pulak kat d'curve.. seronok bawak anak2 jalan2.. tapi aku lah letih.. sakit kaki aku weiiiii....

Amiera lah yg paling seronok sekali dapat gi jalan2..

dah macam i-city laks..

kalau dapat main.. hmmm.. dah tak ingat mak ayah eh!

adik yang cool..

kakak yang hover!

kejap nak naik kat sana.. kejap nak naik sini.. grrrrrrrrrrr....

geram ke dik oiiiii sampai terkeluar2 lidah..

semangat nak lempar bola boling.. sanggup hulur tangan kat lubang nak ambik bola.. last2 bola tak kuar2... ngeeeeeeeeeeee.. 'Game Over'..

baling dik.. baling... semangat weiiiii.. masa singkat.. berebut2 baling bola.. so happy tengok diorang beronok2..

adik nak boxing mama ke??

Masa nak patah balik ke Ikea tu.. aku terserempak ngan sekumpulan remaja.. aku ni kan rabun.. kebetulan jerk sekumpulan remaja tu lalu sebelah aku.. dan aku perasan salah seorang remaja tu.. eh.. eh.. cepat2 aku pandang ahli kumpulan yang lain dalam samar2 cahaya yg romantik tu.. eh.. tu Hanis Zalikha.. aku rasa Hanis ngan adik beradik dia yang lain.. semuanya tinggi2 belaka.. comel2 belaka.. memang sesuai sangat2 jadi model..

Hari pun dah malam.. terus aku ajak en hubby balik.. sebelum tu kami singgah dulu kat food court Tmn Melawati.. makan malam kat situ.. pastu sempat lagi pi pasar malam kat sebelah.. saja usha tudung.. tapi peniaga usha tudung aku.. apa kes??

Comments

Suraya Baharun said…
wahhh!!!seronok nye yang dua org tu...ye la dapat main cam2 mainan..
Faina Arisya said…
su..

seronok sangat2.. sib baik murah jerk token dia..

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah