Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Keputusan yang agak memberangsangkan.. tapi

Salam..

Hmmm.. lamanya tak update blog citer hal sendiri.. takde mood ok!.. dari terbiar kosong tak berupdate aku just masukkan info2 untuk bacaan semua... ehehehhe.. ni pun baru ada idea nak taip..

Oh ya.. sebelum meneruskan cerita.. hmmm.. Karnival Sejuta Belia dah start kan.. tapi alahai.. cam malas jerk nak pergi walaupun hati meruntun2 nak pi tengok.. en hubby.. jom turun malam ni bley?? hehehhehe.. tak pasal2 kena siku.. sebab nanti aku yang kuat komplen sebab penat.. esok nak kena gi kerja.. kalau nak pergi hari cuti.. konpom padat.. lagilah malas... dulu masa kat opis lama.. apa2 aktiviti kat presint 2 tu memang tak miss tengok.. tapi bila dah pindah ke sini.. alahai.. harapkan Alamanda jerk laaa... huhuhuuh..

Ok.. berbalik pada cerita asal..


Peperiksaan pertengahan tahun bagi 2012 kat sekolah agama Amiera dah berlalu minggu lepas.. ada beberapa paper yang dah dapat result.. antaranya..

1. Akhlak - 100%
2. Sirah - 92%
3. Aqidah - 91%
4. Bahasa Arab - 90%
5. Ibadat - 60% (kes soalan agak susah dan takde dalam buku teks.. takde sorang pun dalam kelas dapat markah lebih 80.. so, boleh dimaafkan..)
6. Matematik - 73% (ni yang buat aku hangen.. susah sangat ke Math ni??.. soalan senang pun boleh careless.. grrrrrrrrr...)
7. English - 72% (paper tak dapat lagi.. tapi teacher dah bagitau markah.. so, aku tak tau bentuk soalan..)
8. Jawi & Khat - markah belum diketahui
9. Hafazan - markah belum diketahui

Berdasarkan markah 7 subjek yang telah diketahui.. overall.. ada sedikit kepuasan pada aku atas penat lelah aku terjerit terlolong nak bagi Amiera hafal dan faham.. walaupun ada jugak dia terlupa.. dan ada jugak sedikit kekecewaan pada markah subjek peberet aku..

Oh ya.. semua soalan kecuali Math dan English dalam tulisan Jawi yerk.. kalau anak2 kita lemah nak membaca jawi memang susah nak jawab.. Amiera masih belum mencapai tahap perfect lagi dalam pembacaan tulisan jawi.. mana yg dia tak faham.. dia main belasah jerk jawab..  

Walaupun target aku nak semua subjek dapat lebih 90.. siap bagi semangat lagi kat Amiera.. kalau semua subjek dapat lebih 90.. aku bagi hadiah.. tapi kita hanya mampu merancang kan..so, nan ado hadiah special nya..

Apa pun aku nampak usaha Amiera di situ.. dia nak yang terbaik jugak.. tapi nak wat camna.. aku perlu banyakkan bagi latihan pada dia..

Tinggal lagi 2 subjek yg belum diketahui.. hujung bulan June ada perjumpaan ngan pihak sekolah agama nak check report card.. hope kedudukan dia dalam kelas tidaklah teruk sangat..

Untuk Amiera, andai kata Amiera terbaca n3 ini bila dah meningkat remaja nanti.. ketahuilah.. Mama nakkan yang terbaik untuk anak2 Mama.. bukan untuk Mama tapi untuk bekalan anak2 Mama di hari2 mendatang.. tiada siapa yang dapat menolong kita kecuali diri kita sendiri.. semoga anak2 Mama berjaya di dunia dan di akhirat..

Comments

Suraya Baharun said…
tahniah amiera...ok dah tu!!bleh usaha lagi...
Faina Arisya said…
su..

ni baru pertengahan.. exam akhir tahun lagi susah.. harap2 utk tahun2 mendatang Amiera lebih cemerlang.. amin..
syalinda johari said…
congrats amira, bukan senang budak2 sekarang nak pandai bahasa jawi..tepuk tangan 100kali untuk amira..moga amira akan lebih cemerlang nanti...

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah