Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Cuti2 Bukit Tinggi - Colmar Tropicale

Patutnya n3 ni aku update Isnin lepas.. tapi bila Fateh demam semuanya terbantut.. tak boleh fokus buat benda lain..

Cuti baru2 ni kami pi Bukit Tinggi.. kalau ikutkan plan dah bertahun2 nak pi.. tapi ragu2 nak pi.. macam2 cerita yang kami dengar.. sebab tu bertangguh jerk memanjang..

Alang2 cuti sekolah ni.. kami plan nak pi tempat yang dekat dan tak pernah pergi.. balik hari sajork..

So.. muktamad ke Bukit Tinggi.. dapat pergi sekali pun jadiklah.. yg penting dah pernah pergi..

Kami pergi hari Sabtu.. dari rumah dalam kul 10 kalau tak silap.. sampai KL singgah dulu kat Wangsa Melawati pekena nasi lemak ayam kampung.. superb!! sedap gilos.. ayam dia yg kenyal2 tu.. mmmm.. delicious laaa.. malu nak snap gambar sebab ramai orang.. nak2 pulak kedai tu tepi jalan jerk.. warung biasa..

Lepas sarapan.. kami cari KFC.. bukan nak makan time tu.. tapi nak bawak bekal ke Bukit Tinggi coz dengarnya makanan kat sana mahal.. so, berpusinglah en hubby sekitar Taman Melawati.. tengah2 dok pusing2 tu.. perut aku meragam.. alamak.. time ni pulaks nak sakitnya.. berlari2 aku ke stesen minyak berhampiran.. FULL!! pi pulak kat sebelah.. beratur kejap.. bila turn aku.. alamak!! utk kaum lelaki sesuai laaa... grrrrrrrr... perut dah semakin sakit ni.. cinabeng tul.. last2 aku selamba jerk masuk klinik sambil buat muka tak malu.. aci tak?? bolehlah kan.. keadaan darurat ni..


Dah beli KFC.. en hubby pulak tunai hajat.. jam dah menunjukkan nak ke pukul 1.. baru kami bergerak ke tol Gombak.. perghh.. kami habiskan byk masa di sekitar KL..

Perjalanan ke Bukit Tinggi tak sampai pun sejam.. dekat sangat2.. kami pergi dulu ke Colmar Tropicale..

Nak masuk ke Colmar tu kena caj RM12 utk dewasa dan RM8 utk kanak2 (3 tahun ke atas).. macam nak tengok wayang pulaks.. grrrrr.. ingatkan RM12 per n3.. salah faham info daa.. takpe lah.. alang2 dah sampai.. bayar jerlah..

Sampai satu point.. ada guard bangla akan tahan kereta korang.. 'mau tidur ka jalan2?'.. kalau setakat nak jalan2 kat Colmar tu parking kat tempat lain.. dekat jerk..

So, jom tengok keindahan Colmar Tropicale yg ala2 english tu.. i LIKE!!

pemandangan dari bangunan parking..

cantik kan??

dah ready nak berlari2an..

tuan punya blog wajib posing gaks walaupun aku rasa badan aku senget.. 

orang yg paling kuat.. takde dia ni tak sampai lah kami ke tmpt ni..

kenangan bersama..

Amiera excited bergambar ngan kuda bangsawan..

jam dia cantek ooooooo... gantung kat rumah aku ni fuhhh.. havoc!

bergambar lagi ngan kuda2 jemputan..

waaaaa... ada seniman jalanan...

Fateh takut sebab seniman jalanan nyanyi lagu Twinkle2 Little Star dan bukannya Aci2 Buka Pintu..

dia buat hal dia jerk.. tak nak pimpin2.. lari sana sini.. grrrrrrrrr...

tang ni memang pantang.. kakak pun hover tau!

dah anak asyik hover main2.. mak ambik peluang posing2..

aku gembira melihat mereka gembira..

tang ni memang aku tak nak main.. konpom.. satu pun tak dapat.. kalau dapat pun.. alahai.. ceconet jerk.. membazir..

sayup jerk menara ni.. tak sanggup nak naik kat atas sekali.. tatutttttttttttttttt.... serammmmmmmmm...

view dari menara..

ceh! konon model jalanan ler ni yaaa..

en hubby snap dari atas menara..

nampak pulak galeri mainan2 ni.. baru jerk nak ngelak.. bagi main sekali jerk.. pastu cepat2 bawak Fateh keluar..

jalan2 ke belakang Colmar..

macam pilem laks.. 

orang bergambar.. aku pun sibuk nak posing sekali.. rugi2 tak snap sana sini.. bayar mahal oooo..

Fateh excited dapat tengok swan putih.. swan hitam erkkk.. geli aaahhh..

time ni tak ramai sangat orang datang.. sib baik.. bolehlah posing sana sini tanpa gangguan..

dah nak balik.. snap gambar berbelakangkan tmpt parking..

Itu jerk.. malas lah nak cerita panjang2 lebar... tengok gambar pun dah kira cukup lah.. pasni aku buat n3 lain aktiviti seterusnya kami di Bukit Tinggi..

Comments

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah