Bermulalah Perjalanan Seorang Mahasiswi UKM

Image
 Assalamualaikum.. Lamanya tak update blog.. sibuk sangat sejak jadi penyelia ni.. coding pun aku kena hadap.. keje2 pengujian coding programmer bawah aku pun aku kena hadap.. report pun nak kena update.. aduhaiiii... better aku jadi programmer dari penyelia.. nak gaduh pun ngan PC jerk.. hahahahha.. tapi nak buat camna.. keje ngan gomen ni.. sampai masa kau akan naik pangkat.. huhuhu... hadap jerlah... Oh ya berbalik pada topik... Selepas SPM 2021, macam2 cabaran yg perlu ditempuhi untuk membolehkan si kakak layak memasuki bidang perundangan.. memandangkan si kakak tak lepas min requirement nak masuk Asasi Law, jalan pintas adalah dengan memasuki Matrikulasi jurusan Perakaunan yang dia agak kurang berminat.. walaupun kurang berminat exam Akaun dpt A jugak.. aku pun confuse.. kalau dia tak diterima juga untuk ke degree Law, jurusan perakaunan pun apa kurangnya.. at least backup tu ada..  Selepas berhempas pulas di Matrikulasi.. proses seterusnya adalah menyusun borang UPU dengan sebaik

Radix Fried Chicken (RFC)

Korang dah pernah makan??

Aku baru jerk dapat rasa RFC ni.. kebetulan!!

Oh ya.. korang tau tak RFC tu apa? tu spesies ala2 KFC.. tapi ni keluaran syarikat HPA dan ianya berkhasiat.. menggunakan ayam organik dan herba2 yg dijamin halal..

Masa Fateh masuk wad kat Annur tempohari.. petang2 tu kami pi minum petang kat Restoran di belakang hospital.. tiba2 aku ternampak signboard RFC.. rasanya sebelum tu takde pun signboard tu.. yg ada hanya restoran Ayam Penyet..

Dari jauh aku nampak macam tengah selenggara.. so, Sabtu lepas.. tiba2 ajak en hubby singgah kat RFC.. manalah tau dah mula beroperasi..


Sampai kat sana.. beberapa khemah color orange sepanjang depan kedai.. mmm.. baru rasmi agaknya.. tengok kedai gelap.. apa kes?? bukak ke tak?? tapi nampak ada pekerja2.. so, aku turun kereta dan bertanya staff kat situ.. katanya semalam dah mula beroperasi.. tapi hari tu diorang buka lewat sket.. lagi setengah jam katanya.. huhuhuuhu.. sadis.. takde rezeki..

Then aku nampak satu keluarga singgah disitu.. diorang nak take-away.. boleh pulaks.. lor.. ingatkan tak boleh.. cepat2 aku tengok menu.. menu macam KFC gaks.. aku ambik pakej A.. ada 9 ketul ayam, 1 large coleslow, 1 large mashed potato dan 1 large fun-fries.. harga dalam RM43..

masih baru.. khemah kat luar pun tak dibuka lagi..

customer yg paling awal..

cantik kotak.. orange gitu..

funfries takde.. diganti ngan coleslow..

Overall.. dari segi rasa.. utk anak2 aku diorang tak berapa suka sebab pedas... ada 2 jenis perasa ayam.. spicy or herbs.. aku ok jerk.. cuma tepung agak rangup.. tapi siapa yg dah biasa ngan kfc.. akan prefer KFC.. tapi untuk kesihatan berpanjangan.. makanlah RFC..

Sekian berita hari ini...

Comments

Salwa said…
Salam perkenalan kak. Saya sedang cari info pasal RFC. Teringin juga nak cuba. Terima kasih kongsi. :)

Popular posts from this blog

Susu Rosak!!

Pra Majlis Aqiqah & Kesyukuran Baby Arissa ~ Projek DIY ~ Door Gift

Kopi Che' Nah